More


    Dieta la iarbă verde

    - Advertisement -

    4

    De 1 Mai cei mai mulți români aleg să iasă la iarbă verde alături de familie și prieteni, iar din decor nu poate lipsi… grătarul. Fie că e plin cu mici, cârnați, carne de pui sau porc – toate aceste tentații culinare ne pun la grea încercare silueta.

    Nutriționiștii ne spun însă că putem savura liniștiți aceste preparate dacă avem ”la îndemână” salate, iar pe grătar, alături de carne, și legume — cartofi în coajă, ciuperci, dovlecei, vinete și roșii.

    “Controlul asupra a ceea ce mâncam cu astfel de prilejuri nu este imposibil de realizat. În principiu, la iarbă verde se consumă multă carne preparată proaspăt pe grătar, însă carnea nu trebuie consumată singură, ca atare. Salatele trebuie să fie și ele la îndemâna, și legumele care pot fi și ele preparate pe grătar. Trebuie să fim atenți, însă, la sosul pentru salată să aibă în compoziție iaurt și să nu abunde în maioneză (sau, cel mai simplu, dressingul ar trebui ținut într-un bol separat cât să existe control asupra cantității consumate). Salatele nu trebuie să fie singura formă de fibre prezente la picnic. Cartofii în coajă, ciupercile, dovleceii, vinetele, chiar și roșiile pot fi la fel de bine preparate pe grătar, iar gustul lor este unic”, a declarat, pentru AGERPRES, nutriționistul Lygia Alexandrescu.

    Potrivit acesteia, carnea este de obicei vedeta picnicului, cunoscându-se că proteinele din ea sunt de natură superioară, însă nu trebuie exagerat cantitativ, deoarece există riscul apariției digestiei greoaie și solicitării excesive a ficatului. “Ca regulă generală, porția de carne ar trebui să aibă dimensiunea palmei consumatorului”, a precizat nutriționistul.

    În plus, pentru a evita supra-alimentarea involuntară, masa trebuie servită când totul este gata și nu în mod continuu.

    Lygia Alexandrescu a explicat că important este și modul de pregătire a alimentelor pe grătar, care nu trebuie să fie foarte bine făcute sau arse, pentru că această crustă care se formează conține produși de oxidare completă și mult fum, toate substanțe cancerigene.

    “Atenție și la dimensiunea farfuriei și la gradul de încărcare a alimentelor pe ea. În plus, este de evitat să stăm lângă bolul cu alune, floricele, semințe sau cipsuri și să nu mai vorbim de prăjituri. Și dacă tot veni vorba de dulciuri, ar fi de preferat un desert ușor sau niște fructe de sezon, consumate de preferință la câteva ore după masă”, a arătat Alexandrescu.

    Potrivit acesteia, lichidele consumate sunt și ele importante, orice băutură care conține alcool, consumată în plus, putând aduce multe calorii și reacții digestive nefavorabile.

    “Apa minerală, limonada proaspăt făcută sau ceaiul de fructe cu lămâie cu puțină gheață sunt variante plăcute de consumat vara”, a precizat nutriționistul.

    Una dintre reguli care trebuie respectată este aceea de a bea multă apă — ingredient cheie care va menține echilibrul hidric și termic al corpului. “Fiind cald afară trebuie mărită cantitatea de apă consumată indiferent de nivelul de efortul fizic depus”, a afirmat Alexandrescu.

    O altă regulă este evitarea consumului excesiv de băuturi alcoolice, carbogazoase și în special pe cele cu aport de cofeină și zahăr care, de obicei, conțin coloranți și aditivi care pot afecta procesele metabolice.

    “Să se evite consumul de lichide foarte reci — ele nu ajută în mod real să ne răcorim pe perioadele calde. Consumarea lichidelor foarte reci atunci când suntem înfierbântați poate conduce la o ușoară vaso-constricție a vaselor de sânge, lucru care trebuie evitat atunci când încercăm să ne răcorim”, a recomandat nutriționistul.

    Potrivit acesteia, dieta trebuie să conțină alimente ușoare, bogate în nutrienți și sărace în grăsimi.

    De asemenea, fructele proaspete trebuie preferate celor uscate, ultimele fiind foarte bogate în monozaharide. Menta, ghimbirul pot fi folosite la prepararea sucurilor proaspete de fructe cu pulpă, deoarece creează senzația de prospețime și răcoare.

    O altă regulă este aceea că alimentele condimentate (iuți și sărate) trebuie limitate, iar cele prăjite și procesate trebuie eliminate din dietă.

    Sucul proaspăt de lămâie și laptele bătut ajută la reechilibrarea hidrică, după o perioadă de transpirație abundentă, a mai arătat nutriționistul.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img