More


    Regulament riguros de autorizare la Negreşti

    =

    neg1

    Autorizarea de către Primăria Negreşti-Oaş a activităţilor comerciale pe raza oraşului în anul 2016 va fi făcută mult mai greu faţă de ce se întâmpla până acum. Consilierii locali negreşteni au aprobat, în cadrul şedinţei de ieri, proiectul de hotărâre privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţă pe teritoriul oraşului.

    Regulament nou şi riguros
    Potrivit prezentării făcute de secretarul Primăriei Negreşti-Oaş, Radu Grigoraş, noul regulament de autorizare a activităţilor comerciale a fost făcut în baza legilor existente, fiind inspirat şi din regulamentele similare existente în alte oraşe.

    Primarul oraşului Negreşti-Oaş, Aurelia Fedorca, a arătat că un astfel de regulament exista şi până în prezent, doar că nu era atât de complet ca cel actual. “Este un regulament foarte riguros. Primarul şi aparatul de specialitate din cadrul primăriei răspund de tot ce se întâmplă în cazul în care se întâmplă ceva la firmele autorizate. Cel mai elocvent exemplu este cel al primarului Piedone de la Sectorul 4 al Capitalei în cazul tragediei de la Clubul Colectiv”, a spus primarul Fedorca.

    Documentele trebuie depuse la Primărie până cel târziu la data de 30 decembrie, iar dosarul trebuie să cuprindă avize atât din partea ISU, cât şi din partea DSP, DSVSA sau Protecţia Mediului. În cazul în care nu este depusă toată documentaţia atunci activitatea comercială va fi suspendată. Edilul şef a mai adăugat că, în perioada imediat următoare, va fi organizată o întâlnire cu oamenii de afaceri din Negreşti-Oaş cărora să li se explice care sunt noile condiţii ce trebuie îndeplinite pentru ca activitatea comercială pe care doresc să o desfăşoare să fie şi autorizată.

    Statut de funcţii modificat
    Tot în cadrul şedinţei de ieri a fost aprobat şi noul statut de funcţii din cadrul Primăriei Negreşti-Oaş pentru anul 2016. Conform celor afirmate de şeful ADP Negreşti-Oaş, Irina Grigoraş, prin noul statut nu au fost înfiinţate posturi noi ci doar au fost reorganizate cele noi, fiind constituite compartimente noi.
    În cadrul aceluiaşi punct, unul dintre consilieri a întrebat de ce unii angajaţi din cadrul Primăriei nu pot ocupa funcţii de conducere, la care Irina Grigoraş a răspuns că aceştia nu pot face dovada studiilor lor. Intervenind, primarul Aurelia Fedorca a arătat că unii funcţionari publici din cadrul Primăriei refuză să participe la cursurile de formare continuă. “Avem probleme grave cu pregătirea continuă a funcţionarilor publici. Ştiţi că mulţi dintre funcţionarii publici din cadrul Primăriei Negreşti-Oaş refuză să participe la astfel de cursuri. Mulţi dintre ei se mulţumesc cu ce au în prezent. În aceste condiţii nu pot ocupa funcţii mai înalte. Pentru noi, cel mai important criteriu este profesionalismul”, a mai precizat edilul şef.

    Statutul de funcţii pentru anul 2016 în cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Negreşti-Oaş prevede 156 de posturi, majoritatea dintre ele ocupate.

    Rectificare bugetară
    Consilierii locali negreşteni au mai aprobat suma de 5.000 de lei pentru acordarea unui ajutor în caz de situaţii de urgenţă pentru cetăţenii oraşului, dar şi în ce condiţii sunt alocaţi aceşti bani. Totodată, au aprobat un ajutor lunar de 300 de lei pentru chiria unui medic specialist de la Spitalul orăşenesc, stabilit la Negreşti-Oaş.

    De asemenea, a fost predat în administrarea Şcolii Gimnaziale nr. 1 un spaţiu din cadrul clădirii Dispensarului din Tur pentru funcţionarea Grădiniţei cu Program Normal Tur. Nu în ultimul rând, aleşii capitalei Ţării Oaşului au aprobat şi rectificarea bugetară pentru anul 2015, care prevede suplimentarea bugetului local cu peste 2 milioane de lei.

    Florin Dura



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img