More


    Dacă nu se predă istoria 2 ore pe săptămână, mai bine să renunţăm la ea de tot

    =

    Reprezentanţii Facultăţii de Istorie şi Filosofie a Universităţii ”Babeş-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca susţin că, dacă istoria nu este predată în condiţii decente, două ore pe săptămână, pe parcursul întregului ciclu gimnazial, atunci poate ar fi mai bine să se renunţe de tot la această materie. Potrivit unui comunicat de presă transmis, joi, de Facultatea de Istorie şi Filosofie a UBB privind predarea istoriei în învăţământul gimnazial, această materie nu se poate învăţa într-o oră pe săptămână, ca muzica sau desenul, transmite corespondentul MEDIAFAX. “Copiii noştri sunt tot mai lipsiţi de cunoştinţele şi practicile intelectuale care le-ar permite să se înscrie în mod conştient pe axa temporală a istoriei, de-a lungul căreia ne-am format, ca oameni şi societate. Pentru a-şi forma aceste competenţe de bază în materie de alfabetizare istorică, care să îi transforme în oameni orientaţi în universul culturii şi al valorilor, ei şi profesorii lor au nevoie de un minimum de timp alocat. Istoria nu se poate învăţa într-o oră pe săptămână, ca muzica sau desenul. Este inutil, este ineficient, este o pierdere de timp şi de resurse umane. Dacă nu este predată în condiţii decente, timp de două ore pe săptămână, pe parcursul întregului ciclu gimnazial, cum s-a practicat decenii la rândul şi cum se mai predă în atâtea ţări ale lumii, atunci poate ar fi mai bine să renunţăm la istorie de tot”, se arată în comunicat. Reprezentanţii Facultăţii de Istorie şi Filosofie a UBB susţin că există o îngrijorare profundă, exprimată la nivelul opiniei publice, în ceea ce priveşte educaţia morală a elevilor, transmiterea valorilor culturale şi împărtăşirea sensurilor spirituale, “în societatea supertehnologizată în care trăim, dominată de valori materiale, de individualism şi mărginire intelectuală’”. “Cum vom reuşi să formăm cetăţeni responsabili şi implicaţi, refractari la corupţie şi capabili să împingă societatea în direcţia unor idealuri superioare, dacă lecţiile fundamentale pe care ni le oferă istoria nu vor fi învăţate în mod corespunzător, la vârsta potrivită, pe băncile ciclului gimnazial? În absenţa unei educaţii umaniste adecvate, generaţiile actuale se limitează, progresiv, la universul superficial al reţelelor de socializare, nemaiştiind cum şi de ce să se insereze în universul tradiţiei şi al culturii”, se mai arată în comunicat.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img