Sistemul Solar ar putea include o a noua planetă, de 10 ori mai mare decât Terra

Oamenii de ştiinţă au găsit dovezi că în cadrul sistemului nostru solar ar putea exista o nouă planetă, cu o dimensiune de 10 ori mai mare decât cea a Pământului, informează The Telegraph. Potrivit unui studiu ce a fost publicat, miercuri, planeta 9 (Planet Nine), aşa cum a fost ea denumită de cercetătorii din cadrul California Institute of Technology din Pasadena (Caltech), s-ar afla dincolo de orbita lui Neptun şi orbitează în jurul Soarelui într-un timp incredibil: între 10.000 şi 20.000 de ani. Dimensiunile sale uriaşe (de 10 ori mai mare decât Terra) i-au adus şi denumirea de “cea mai planetă planetă din Sistemul Solar”.

Corpul gigant a fost detectat după ce savanţii au observat cum 13 alte corpuri cereşti din Centura Kuiper, o zonă situată în apropierea planetei Pluto, se mişcă împreună de parcă ar fi legate de gravitatea unui obiect uriaş. După ce au fost efectuate diverse simulări pe computere pentru a vedea ce anume are un asemenea efect asupra corpurilor respective, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că doar o planetă mare este răspunzătoare de “legarea” acestora. “Dacă aceasta există, atunci ea va fi detectată de telescoapele noastre, aşa că va trebui să aşteptăm până când instrumentele îşi vor face treaba”, a declarat pentru The Telegraph profesorul Sir Martin Rees, astronom.

ULTIMELE ȘTIRI