More


    Direcţia cu cea mai mare încredere a sătmărenilor

    =

    dep

    Direcţia de Evidenţă a Persoanelor, respectiv Serviciul de Evidenţă a Persoanelor şi Ghişeu Unic, aflate în subordinea Primăriei Satu Mare, se bucură de cea mai mare încredere în rândul sătmărenilor. Practic, nouă sătmăreni din zece se declară mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de activitatea angajaţilor. Meritul pare să fie a directorului Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, Ionel Torja, şi ale şefului Serviciului de Evidenţă a Persoanelor şi Ghişeu Unic, Crina Radu, care au reuşit să dinamizeze activitatea serviciilor astfel încât operativitatea şi calitate serviciilor joacă un rol major.

    Sistemul de programări online, un succes
    Direcţia de Evidenţă a Persoanelor se bucură de aprecierea sătmărenilor în condiţiile în care a reuşit să implementeze sisteme prin care se oferă facilităţi importante cetăţenilor. De exemplu, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care doresc să se căsătorească, la începutul anului 2014 s-a dat în folosinţă o aplicaţie prin care este posibilă programarea online a căsătoriilor. Această aplicaţie a fost dezvoltată şi modernizată pe parcursul anului 2015, astfel încât viitorii soţi să poată obţine toate informaţiile cu privire la actele care sunt necesare pentru încheierea căsătoriei, orarul şi locaţiile în care se vor oficia căsătoriile. În cursul anului 2015 aplicaţia a fost utilizată de 90% din tineri, pentru a se programa la căsătorie. Aplicaţia este utilă pentru cei care doresc să îşi unească destinele şi nu pot să se prezinte personal la serviciul de stare civilă pentru programare, deoarece sunt plecaţi la muncă în străinătate sau la studii în alte oraşe. Pentru cuplurile care nu au posibilitatea să se programeze online, s-a rămas la vechiul sistem.

    Deservire în timp record
    Pentru public şi pentru desfăşurarea în condiţii cât mai bune a activităţii la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor şi Ghişeu Unic s-a finalizat amenajarea spaţiului unde se primesc documentele pentru eliberarea actelor de identitate. Iniţial au fost două ghişee unde se preluau actele, iar după amenajare numărul acestora numărul lor a crescut la patru. Astfel, volumul de preluarea a cererilor s-a dublat, aspect care a dus în scurt timp la eliminarea aproape totală a rândului, astfel încât pentru depunerea cererilor nu se aşteaptă mai mult de şapte minute.

    Acţiuni pentru prevenirea abandonului
    Pentru prevenirea abandonului nou-născutului de către mamă înainte de înregistrarea şi întocmirea certificatului de naştere, precum şi punerea în legalitate cu certificate de stare civilă, s-a pus un accent deosebit pe colaborarea dintre Direcţia de Evidenţă a Persoanelor şi Spitalul Judeţean Satu Mare. Ca aspect pozitiv s-a constatat scăderea semnificativă a numărului certificatelor medicale constatatoare neridicate, raportat la aceeaşi perioadă din anii anteriori. “Acest fapt se datorează bunei colaborări existente între instituţiile implicate, precum şi a sprijinului acordat de D.E.P. a Municipiului Satu Mare pentru punerea în legalitate a mamelor. În întreaga activitate desfăşurată în cursul anului 2015 s-a avut în vedere respectarea drepturilor femeilor, drepturile copiilor şi a minorilor aflaţi în dificultate, respectarea minorităţilor naţionale, integrarea minorităţii rome, toleranţă şi nediscriminare, egalitate de şanse”, a spus Ionel Torja.

    Calificativ maxim pentru DEP
    În luna octombrie a anului trecut a avut loc auditul în vederea recertificării sistemului de management al calităţii conform ISO 9001:2008 existent în cadrul instituţiei. Direcţia de Evidenţă a Persoanelor a trecut peste această etapă cu calificativul maxim. “Prin auditul de supraveghere s-a constatat că D.E.P. a Municipiului Satu Mare respectă toate standardele de management a calităţii. Tot cu ocazia auditului de supraveghere s-a făcut şi un studiu privind gradul de satisfacţie a cetăţenilor cu privire la activitatea direcţiei. Urmare a acestui studiu s-a constatat că persoanele care au interacţionat cu D.E.P. a Municipiului Satu Mare, au fost mulţumite în proporţie de 93%, de activitatea pe care am desfăşurat-o”, a conchis Ionel Torja.

    Ciprian Bâtea



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img