More


    Proiectul Erasmus + și Cafeneaua Publică la Liceul de artă Satu Mare

    =

    “Cafeneaua publică” este o activitate de educaţie non-formală, care face parte din proiectul “Erasmus+” intitulat „Teachers Out, Learners In” ( Profesorii afară, elevii înăuntru ), care s-a desfăşurat miercuri 29 octombrie în sala de spectacole „Jean Monnet” de la Liceul de artă „Aurel Popp” din Satu Mare. La această activitate au participat aproximativ 50 de elevi, coordonaţi de prof. Constanţa Goja – responsabilul proiectului “Erasmus+” intitulat: „Teachers Out, Learners In”.

    Menţionăm faptul că în prima parte a „Cafenelei publice”, „care ne învaţă pe toţi”, prof. Cristina Gherman, în dubla calitate de expert în formare şi profesor metodist la Casa Corpului Didactic din Satu Mare, a explicat elevilor ce înseamnă de fapt educaţia non-formală, prin exemple de bună practică. Această prelegere pertinentă a fost ilustrată cu exemple concrete din educaţia non-formală, prin intermediul unor fotografii şi filmuleţe, de exemplu „Photo Voice” (Vocea fotografiei), realizate de elevi. Prof. Cristina Gherman a concentrat în câteva cuvinte explicaţia acestui proces de educaţie non-formală, care înseamnă că „tot timpul învăţăm”. De obicei, aceste acţiuni de educaţie non-formală se desfăşoară în timpul orelor dedicate „Şcolii altfel”.

    În partea a doua a “Cafenelei publice” a avut loc o dezbatere, susţinută de elevi, având ca temă generală: “Adolescenţii şi timpul liber”. Pentru a participa la această dezbatere de educaţie non-formală, elevii împreună cu profesorii au amenajat trei ateliere de lucru, iar tema generală au împărţit-o în trei subteme: “ Calculatorul, prieten sau duşman al adolescentului”; “Sportul, o alternativă de petrecere a timpului liber” şi “Arta, ca formă de conexiune între tineri”. În cadrul acestor ateliere de lucru, elevii şi-au expus părerile şi ideile referitoare la subtemele aferente temei generale. De remarcat faptul că prin intermediul educaţiei non-formale, elevii îşi dezvoltă imaginaţia şi deprinderile specifice unei comunicări libere, dar mai ales se dezvoltă imaginaţia, creativitatea şi capacitatea de a relaţiona cu colegii, profesorii, părinţii etc. în vederea integrării lor cu succes în societate.

    De la prof. Constanţa Goja – responsabilul de proiect, am aflat că: “În perioada octombrie 2016-2018, Liceul de artă „Aurel Popp” din Satu Mare a participat, împreună cu 4 şcoli din Turcia – ţară care a fost coordonatoarea proiectului, precum şi cu elevi şi profesori din Italia, Estonia şi Portugalia, la derularea proiectului „Erasmus + intitulat „Teachers Out, Learners In”. Proiectul a avut ca obiectiv principal să arate faptul că internetul se poate folosi nu numai în scop de divertisment, dar şi ca instrument ce uşurează procesul de predare-învăţare prin bazele de informaţii de care dispune la nivel naţional şi internaţional. În primul an, toate şcolii participante au cules informaţii şi-au realizat documentări legate de tehnicile şi metodele interactive de predare-învăţare, de instrumente WEB2.0, de competenţele secolului XXI cât şi de site-urile online gratuite de învăţare. În anul al doilea de proiect s-au pus în practică prin lecţii predate în mod tradiţional, vis-a-vis moderne, punându-se accent pe predarea centrată pe elev. Rezultatele obţinute de cele patru ţări, participante la acest proiect, au fost analizate şi comparate, iar în final s-a constatat că elevii sunt atraşi de metodele moderne de predare. Toate ideile şi informaţiile rezultate în urma acestui proiect au fost adunate într-o broşură, care se află la biblioteca Liceului de arte „Aurel Popp” din Satu Mare. Aceasta poate fi studiată pe îndelete, deoarece este de un real ajutor pentru: elevii, profesorii şi părinţii dornici de a contribui la eficientizarea procesului de educare şi învăţare a copiilor”.

    Dumitru Ţimerman



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img