More


    Fotograf pe cont propriu – cum să atragi clienți pe internet

    - Advertisement -

    Lumea fotografiei atrage mulți pasionați, însă doar o parte ajunge să intre în categoria profesioniștilor și să se poată susțină din punct de vedere financiar. Concurența este foarte mare, oamenii au tot mai multe așteptări și astfel orice fotograf trebuie să știe că trebuie să acceadă la un standard cât mai înalt pentru a avea un succes real. În ciuda faptului că aparatele foto DSLR și mirorrless au devenit atât de performante (vârfurile de gamă din urmă cu nu mulți ani sunt astăzi considerate entry level), domeniul a devenit mult mai dificil pentru fotografii profesioniști tocmai din cauza avansului tehnologiei. Explicația este simplă: fiecare persoană are acces la dispozitive performante, până și smartphone-urile de top (foarte populare de altfel) pot realiza poze excelente.

    Astfel, evident că cine apelează la un fotograf profesionist are așteptări foarte înalte. Nu mai este de ajuns să fii un pasionat care și-a transformat hobby-ul în meserie part time pentru că a avut ocazia să facă poze la niște botezuri și petreceri private. Este important să te pregătești pe cont propriu (să folosești toate resursele online, care sunt din belșug disponibile în limba engleză și chiar și în română), dar mai ales să faci o școală de fotografie, să studiezi în mod oficial. În paralel, ai nevoie de cât mai multă experiență și de contact cu grupurile de fotografi (online și offline).

    Dacă ești un fotograf talentat și priceput și ai deja un portofoliu relevant, poți face un pas în față prezentându-te pe internet la un nivel potrivit staturii tale profesionale. Ai nevoie nu doar de conturi pe rețelele sociale (pe Instagram si Facebook oricine poate posta și poate simula statutul de profesionist), ci și de un website propriu, de portofoliu. Ai grijă să fie realizat impecabil, să fie impresionant din punct de vedere artistic, dar totuși explicit, simplu de utilizat. Apelează la profesioniști pentru web design și pentru web hosting. Nu uita că aspectul găzduirii web este foarte important pentru ca website-ul tău să fie simplu de accesat în orice moment, mai ales că sigur vei încărca online multe fotografii, filmări, animații.

    Cei mai mulți fotografi se axează pe fotografia de eveniment – în special nunți și botezuri, dar și alte petreceri private, inclusiv în zona de afaceri. Te poți dezvolta și pe partea de portrete de familie (fotografie de studio, dar și outdoor), precum și fotografie comercială, de produse. La această ultimă categorie poți avea șansa de a fotografia produse ale unor companii mari, însă nu uita că poți convinge să apeleze la fotografie profesională comercială orice restaurant, hotel sau diverse alte spații comerciale.

    Pe internet va trebuie să mizezi atât pe pagina web proprie (un domeniu .ro sau .com de preferat), dar să folosești desigur din plin rețelele sociale pentru a permite publicului să distribuie fotografiile tale. Poți aloca bugete de marketing și promovare la acest capitol, dar cele mai multe resurse le poți mobiliza gratuit. Nu uita ca pe website și oricând ai nevoie de texte să apelezi la un copywriter dacă nu te pricepi excelent la cuvinte. Tot online, un alt capitol extrem de relevant este promovarea SEO, optimizarea pentru motoarele de căutare. Și aici este bine să colaborezi cu experți și nu să acționezi prin experimente ce te pot costa mult, fără rezultatele așteptate.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img