Beneficiile castanelor



Beneficiile castanelor

Datorită gustului dulce și al parfumului lor deosebit, castanele pot fi consumate coapte, fierte, sub formă de cremă sau piure, alături de preparate pe bază de carne. Dacă le prepari acasă, la cuptor, crestează castanele în două și asigură-te că au fost coapte foarte bine înainte de a le consuma. De asemenea, castanele pot fi consumate și după ce au fost fierte timp de 4-5 minute.

Îmbunătățesc digestia
Castanele comestibile sunt una dintre cele mai bune surse de fibre dietetice dintre toate fructele oleaginoase, ceea ce înseamnă că sunt un aliat de nădejde în problemele digestive. Fibrele dietetice reglează mișcările intestinale, prevenind astfel apariția inflamațiilor și a disconfortului abdominal. De asemenea, fibrele din compoziția castanelor ajută la o mai bună absorbție a nutrienților ce se găsesc în alte alimente pe care obișnuiești să le consumi.
Pentru un plus de energie
În timp ce migdalele și alunele sunt surse de proteine, castanele conțin mai mulți carbohidrați complecși, pe care organismul îi digeră destul de lent. Astfel, nivelul de energie se menține constant pentru o perioadă mai lungă de timp.
Alimentele bogate în fibre și carbohidrați complecși, cum este în cazul de față, nu duc imediat la creșterea glicemiei, ceea ce înseamnă că sistemul digestiv va funcționa în parametri normali, iar creierul nu va transmite atât de repede semnale pentru o nouă porție de alimente pe care să le folosească în acest proces.
Stimulează sistemul imunitar
Concentrația mare de vitamina C și a altor antioxidanți din compoziția castanelor ajută la întărirea sistemului imunitar. Vitamina C stimulează producția de celule albe și acționează ca un puternic antioxidant. Prin urmare, efectele nocive ale radicalilor liberi din corp sunt neutralizate înainte să cauzeze mutații ale celulelor sănătoase sau să producă stres oxidativ la nivelul organelor vitale.Aceste beneficii ale vitaminei C permit sistemului imunitar să își canalizeze toate eforturile asupra prevenirii afecțiunilor care pot îmbolnăvi organismul.

Mențin sănătatea inimii
Castanele conțin grăsimi bune care reglează nivelul colesterolului, reduc inflamațiile din corp și scad riscul de înfundare a arterelor și vaselor de sânge, prevenind astfel problemele cardiovasculare.
În plus, castanele sunt o sursă bună de potasiu, un mineral care reglează tensiunea arterială prin faptul că diminuează efectele nocive ale sodiului atunci când acesta există într-o cantitate prea mare în organism. De asemenea, potasiul contribuie și la dilatarea vaselor de sânge, îmbunătățind fluxul sangvin către inimă și alte organe esențiale.

Datorită gustului dulce și al parfumului lor deosebit, castanele pot fi consumate coapte, fierte, sub formă de cremă sau piure, alături de preparate pe bază de carne. Dacă le prepari acasă, la cuptor, crestează castanele în două și asigură-te că au fost coapte foarte bine înainte de a le consuma. De asemenea, castanele pot fi consumate și după ce au fost fierte timp de 4-5 minute.





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts