More


    AMENZI de aproape 150.000 de lei APLICATE de ce la PROTECȚIA CONSUMATORILOR

    - Advertisement -

    Comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Satu Mare au realizat, în perioada  01.03-31.03.2021, un număr de 56 actiuni tematice  naționale de control: verificarea respectării prevederilor legale  privind protecția consumatorilor la comercializarea florilor, verificarea   respectării  prevederilor legale  privind protecția consumatorilor  la comercializarea, marcarea și etichetarea a produselor textile,  verificarea respectarii prevederilor legale  privind protecția  consumatorilor  la comercializarea și etichetarea produselor alimentare ecologice, și  37 acțiuni tematice regionale  de control :  verificarea respectării prevederilor  legale  de către operatorii economici  care comercializează mobilier, verificarea  respectării prevederilor legale    de către operatorii economici care își desfășoară activitatea în mediu rural. 

    În urma acțiunilor de control au fost încheiate  un numar  de 93 de PVCC-uri din care  36 cu amendă în cuantum de 148.500 lei si 57 PVCC-uri cu avertisment.

     Principalele abateri au fost: 

    • lipsa traducere limba română a elementelor de informare și caracterizare a florilor la ghiveci
    • neafișare preț
    • un operator economic din Negrești Oaș avea expuse la comercializare articole de îmbrăcăminte femei (pantaloni, pulovere) în regim promoțional, fără informarea consumatorilor asupra datei de sfărșit a perioadei și indicarea prețului vechi barat și a prețului nou de vânzare.
    • operatorii economici verificați aveau expuse la comercializare articole de îmbracaminte din material textil, din import-63 modele (bluze femei, fuste, pantaloni, jachete, baticuri, eșarfe, șosete, maieuri,lenjerie corp, halate de baie)/, fără traducere în limba romana a elementelor care caracterizează produsul și informeaza consumatorul asupra compoziției fibroase și modul de întreținere. 

     La nivelul  judetului Satu Mare s-au depus 56  reclamații, din care 3 redirecționate spre alte instituții sau Comisariate Judetene. Au  fost  cercetate și solutionate  la nivelulul Județului  31   de reclamații, din care 25   au fost  incheiate în favoarea consumatorilor,  6 neîntemeiate .

    Din cele 31 de reclamații cercetate : 

             27  reclamații au fost la produse și servicii nealimentare 

             4  reclamații   au fost la produse și servicii bancare           

    Reclamatiile cercetate  au avut ca obiect   urmatoarele aspecte  :

    • reziliere contract telefonie mobila ,servicii internet fără costuri.
    • nerespectare clauze contractuale privind mobilier.
    • servicii de verificare instalație de gaze. 

        –  neacordare  sau anulare garanții la telefoane mobile,   mașini de spălat, combine  frigorifice, aparate de aer condiționat, aragaz, boiler. 

    • calitate necorespunzătoare la diferite articole de încălțăminte.

     Recomandări pentru consumatori

     “Cumpărați produse specifice sarbatorilor de Paște numai din locuri amenajate și autorizate (măcelării, magazine alimentare, locuri special amenajate în piețe) care dispun de echipamente (vitrine frigorifice, termometre) și care asigură condițiile igienico-sanitare specifice și unde aveți certitudinea că produsele sunt controlate sanitar-veterinar”.

    • solicitați și păstrați bonul fiscal în cazul în care doriți să faceti o reclamație ulterioară pentru neconformitatea unui produs
    • se va acorda atenție prețului afișat și se va verifica concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonurile de casă.


    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img