More


    SFATUL SPECIALISTULUI. Sfaturi care te vor ajuta să treci cu bine peste sărbătorile Pascale, fără complicații și neplăceri

    - Advertisement -

               Mesele copioase de Paşti îşi pot pune amprenta nu doar asupra siluetei, ci şi a sănătăţii, mai ales că venim după un post alimentar mai indelungat. Să nu uităm că în această perioadă specială trebuie să ne bucurăm de prezența celor dragi nouă, nu de mâncare.

                ➡️ Nu mânca mai multe feluri de mâncare la o masă!  Fiind mâncăruri grele digestia este îngreunată, iar sistemul digestiv este suprasolicitat, lucru care ne poate îmbolnăvi, mâncarea în exces duce, în mod evident, la creşterea în greutate.

                ➡️ Mănâncă moderat. În general, în viaţa de zi cu zi trebuie să păstrăm un echilibru în toate. Să mâncăm exact căt simțim că e necesar, fără să ajungem să luăm apoi pastile de digestie. Aveți grijă la dimensiunile porțiilor de mâncare. Acestea nu trebuie să fie mari. Țineți minte că întotdeauna contează calitatea, nu cantitatea. Mâncați încet și savurați pe deplin fiecare înghițitură. Astfel, senzația de sațietate se va instala mult mai repede. În plus, nu veți avea tendința să mâncați mai mult decât de obicei. Veți reuși astfel să nu vă supraîncărcați organismul din prima zi.

                   ➡️Pauza de cel puţin 3 ore, necesară între mese. Este recomandat ca între mese să se ia o pauză de cel puţin 3 ore. Astfel, corpul intră în repaus alimentar, iar sistemului digestiv i se permite să se odihnească şi să prevină excesul alimentar.

                ➡️ Legume şi verdeţuri, nelipsite de la masă! Verdeţurile de sezon şi-au făcut demult apariţia aşa că, de ce să nu se regăsească şi în farfuria ta? Aceste alimente ar trebui să facă parte din fiecare masă.

                    ➡️ Maioneza: duşmanul siluetei și nu numai

                Mesele de Paşte conţin numeroase feluri de mâncare, iar multe dintre ele sunt preparate cu maioneză. Gustând din toate, putem consuma cantităţi mai mari de maioneză fără să ne dăm seama, și în acest fel este afectată atât silueta cât și digestia.

                ➡️ Atenție la friptura de miel. Mielul fiind animal tânăr, carnea lui conține multe purine cu acizi nucleici foarte greu digerabili. Este foarte important cum este preparată carnea de miel , este foarte bine ca ea să fie marinată înainte de gătire cu rozmarin, cimbru care potențiază valoarea nutritivă a cărnii, și vin. Se gătește la cuptor la foc mic, timp de 2 ore.

                Pentru persoanele care au probleme cu digestia, sau alte boli gastro intestinale o variantă este carnea de ied care e mai ușor digerabilă sau cea de curcan.

                Legat de drob e bine să fie preparat cu carne slabă de miel, organe şi multe verdeţuri, așa poate fi consumat cu încredere. Poate fi amestecat și cu carne de pui. Deci ATENȚIE la porții!!! Ce rămâne putem să congelăm și să le consumăm după 2-3 săptămâni.

                ➡️ Câte ouă mâncăm? Să nu uităm că pe lângă ouă consumăm şi alte alimente, cantitatea de colesterol fiind în creştere. Un ou pe zi este considerat sigur, dar cu toate astea, trebuie să evităm preparatele de ouă cu maioneză.

                ➡️ Pasca şi cozonacul. Este recomandat SĂ NU FIE consumate imediat după masă, chiar dacă o felie de cozonac nu face niciun rău. În schimb, pot fi consumate la micul dejun, alături de un pahar cu lapte sau ceai. Sau, de ce nu, ca o gustare dintre mese. De asemenea trebuie să ne obișnuim să folosim în pregătirea cozonacilor, cât și a prăjiturilor cât mai puțin zahăr. Limitați-vă la o felie de cozonac sau o felie de pască!

                ➡️ Alcoolul – răul necesar. Alcoolul consumat în cantităţi mari este dăunător sănătăţii, el este un pericol şi pentru siluetă, fiind bogat în calorii. 1 pahar de vin la femei iar 2 la bărbați este permis în stilul de viață sănătos.

                    ➡️ Hidratarea şi mişcarea nu trebuie să lipsească. În mini-vacanţe tindem să fim sedentari. Încearcați să profitați de soare, de flori, de natură, şi să faceți plimbări prin parc sau deplasări fără maşină. Astfel, digestia se va realiza mai uşor. Nu uitați nici de cei aproximativ 2 litri de apă pe care trebuie să îi consumați zilnic.

                ➡️ Să ne împărțim meniul , ca să nu mâncăm din toate bunătățile odată. De exemplu: la mic dejun se poate mânca un ou, cu o felie de drob, cu o felie de pâine , ceapă verde și multă salată, sau pască/cozonac cu iaurt/lapte.

                La prânz friptura de miel cu garnitură de legume de sezon, lobodă, spanac, sau cu salată nu cu pâine sau cartofi pentru a fi cât mai ușoară digestia.

                Cina : sa fie usoară, din legume, salată sau o farfurie de ciorbă de miel cu o felie de pâine

                Aveți grijă de voi! Să aveți sărbători binecuvântate!

    Camelia Caragescu

    nutriționist dietetician licențiat



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img