Valoarea globală a drepturilor TV va ajunge în 2014 la 26,3 miliarde de dolari, conform unui studiu Deloitte. În Liga I, suma precedentă a fost de 81,6 milioane de euro, dar puţină lume anticipează o creştere. Între 2009 şi 2013, creşterea anuală medie a fost de 5%. Aproximativ 75% din această sumă este generată de zece competiţii, notează Deloitte: campionatele de fotbal din Anglia, Franţa, Germania, Italia, Spania, UEFA Champions League şi cele patru ligi profesioniste majore din Statele Unite, de fotbal american, baseball, hochei şi baschet. „Nu vedem niciun semn că drepturile TV de sport premium ar fi o bulă pe cale să se spargă, sumele vor continua să crească. Sportul în direct de tip premium furnizează în continuare audienţe mari, în general caracterizate şi de un profil demografic atractiv. Atrage abonamente şi generează publicitate, în special într-o lume media tot mai afectată de probleme“, a declarat Austin Houlihan, senior consultant al Deloitte’s Business Group. Conform companiei de consultanţă, campionatele de fotbal vor genera 10,6 miliarde de dolari, din care 3,1 miliarde doar Premier League, practic întreaga diferenţă dintre suma din 2013 şi estimarea pentru 2014. Calculele Deloitte se bazează pe noile contracte intrate în vigoare în sezonul 2013-2014. Compania britanică Sky, lider de piaţă pe categoria pay-tv, plăteşte pentru trei sezoane aproape 3,8 miliarde de dolari pe 116 meciuri pe sezon din Premier League, în timp ce noul BT Sport achită 1,2 miliarde de dolari pentru aceeaşi perioadă, difuzând 38 de meciuri pe sezon. MLB a reuşit să-şi dubleze de asemenea veniturile din drepturile TV prin noi contracte cu Fox, Turner Sports şi ESPN. Fox plăteşte 4,2 miliarde de dolari în opt ani, iar Turner Sports, divizie a Turner Broadcasting System, plăteşte 2,6 miliarde, tot până în 2021. Cu cele 5,6 miliarde de dolari de la ESPN, MLB ajunge la 12,4 miliarde de dolari doar din drepturile TV interne pe perioada de opt ani. În precedentul contract, obţinea 5,3 miliarde pe şapte ani.