Consumatorii sătmăreni nu-şi cunosc drepturile



pinter

Consumatorii sătmăreni nu-şi prea cunosc drepturile, sau cel puţin aceasta este concluzia trasă de conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Satu Mare după analizarea sesizărilor depuse la sediul instituţiei în perioada scursă din acest an. Directorul Maria Pinter a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, o serie de instrucţiuni cu privire la drepturile consumatorilor şi depunerea unei sesizări la CJPC.

În urma celor 49 de sesizări depuse de sătmăreni în cursul anului trecut, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Satu Mare a sancţionat contravenţional 28 de operatori economici cu amenzi în cuantum total de 215.550 de lei.

De la începutul anului 2015 şi până în prezent, la sediul instituţiei au fost depuse doar opt astfel de sesizări şi reclamaţii, în marea lor majoritate la adresa unor neconformităţi depistate în unităţile de alimentaţie publică. Directorul CJPC Satu Mare, Maria Pinter, a arătat că dacă în ceea ce priveşte sesizările cu privire la produsele alimentare sătmărenii se descurcă, în schimb, în cazul produselor alimentare situaţia nu este nici pe departe roză. “Din ceea ce am putut constata, sătmărenii depun reclamaţii la anumite deficiente constatate la produsele alimentare. În schimb, la produsele industriale sau pentru diferite servicii prestate în neconformitate, sesizările sunt foarte rare. Semn că sătmărenii nu-şi cunosc foarte bine drepturile”, a precizat Maria Pinter.

Potrivit directorului CJPC, consumatorii trebuie să fie atenţi atunci când cumpără un produs sau nu li se prestează un serviciu şi să ia atitudine dacă sunt nemulţumiţi. Ca prim pas în apărarea drepturilor lor, consumatorii trebuie să aducă la cunoştinţa vânzătorilor sau prestatorilor de servicii, în scris, orice nemulţumire.

În situaţia în care nu s-a ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, consumatorii au dreptul de a depune o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic şi se transmit prin poştă clasică sau electronică la sediile comisariatelor judeţene sau se depun personal. Reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal. Fiecare reclamaţie va fi instrumentată de comisarii CJPC.
Florin Dura





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts