Dragostea faţă de animale învinge criza



petshop

Sătmărenii nu ţin cont de criză când vine vorba de animalele lor de companie. Chiar dacă au mai tăiat din sumele alocate accesoriilor, aceştia cheltuiesc sume importante de bani pentru hrana animalelor preferate, în special când vine vorba de câini şi de pisici. Există totuşi o categorie de stăpâni care încearcă să mai economisească ceva bani, cumpărând hrană mai slabă calitativ. Vânzările petshopurilor cresc în perioada Paştelui, a vacanţei de vară şi a sărbătorilor de iarnă, când se reîntorc în ţară sătmărenii plecaţi la muncă în străinătate. Pentru a se menţine pe piaţă, petshopurile încearcă să-şi diversifice ofertele şi serviciile.

Vânzările de hrană au rămas constante
Patronii petshopurilor din municipiul Satu Mare afirmă că, datorită dragostei pe care sătmărenii o manifestă faţă de animalele lor de companie, reuşesc să se menţină pe piaţă, în pofida crizei. Imposibilitatea de a explica animalului de companie că e criză financiară îi face pe posesorii de câini sau pisici de apartament să rămână fideli magazinelor de profil. Aşa se face că vânzările pe segmentele de hrană au rămas constante şi în acest an. “Avem clienţi fideli care nu au renunţat la a cumpăra animalului de companie hrană preparată. Aşa se face că un magazin specializat pe vânzarea de astfel de produse nu suferă din cauza crizei economice”, ne-a declarat Valer Petreuş, administratorul magazinului Animania Shop.

Vânzările de accesorii, în scădere
Dacă înainte de criză profiturile erau asigurate de accesorii, acum supravieţuirea magazinelor de profil este asigurată din comercializarea hranei. “În trecut, abia câştigam ceva de pe urma hranei preparate. În schimb, câştigam destul de mult din comercializarea accesoriilor, cum ar fi lese, zgărzi, medalioane, cuşti, paturi, coşuri, jucării şi altele. Acum vremurile s-au schimbat. Din cauza crizei, sătmărenii au renunţat treptat la aceste accesorii. Însă nu pot renunţa la hrană, lucru care ne asigură supravieţuirea. Am observat totuşi că unii proprietari de câini şi de pisici încep să facă rabat de la calitatea hranei, optând pentru sortimente mai ieftine. Consider că greşesc, întrucât pierd pe termen lung, căci hrana mai săracă în elemente nutritive ajunge să le provoace boli animalelor”, afirmă administratorul Valer Petreuş.

Stranierii ridică nivelul vânzărilor
Lipsa banilor se face totuşi simţită în primele luni ale anului. “În fiecare an, în ianuarie şi februarie vânzările merg cel mai slab. La fel a fost şi anul acesta. Până acum am vândut doar din stocurile rămase. Încă nu am făcut comenzi în 2015, căci nu are niciun rost să ne încărcăm cu marfă pe care nu avem cui să o vindem”, ne-a declarat administratorul magazinului Animania Shop.

Chiar şi în domeniul petshopurilor se simte influenţa stranierilor. “Cele mai bune vânzări le avem în lunile aprilie, august şi decembrie. Adică de Paşte, în vacanţa de vară şi de Crăciun, când se întorc în ţară sătmărenii plecaţi la muncă în străinătate. Aceştia cumpără hrană şi accesorii pentru animalele lor de companie, dar şi pentru cele ale aparţinătorilor rămaşi acasă”, afirmă Valer Petreuş.

Acvaristica, în declin la Satu Mare
Pe lângă hrană şi accesorii pentru câini şi pisici, petshopurile sătmărene mai comercializează păsări exotice, diverse rozătoare, reptile şi peşti de acvariu. În ultimii ani, acvaristica a înregistrat un adevărat declin la nivelul judeţului nostru. “În urmă cu câţiva ani, săptămânal vindeam câteva acvarii de firmă şi mai confecţionam şi eu câteva pe deasupra. Acum, dacă vând unul sau două acvarii pe lună este foarte bine”, ne-a declarat administratorul Valer Petreuş. La preţurile actuale, se mai ocupă cu peştii de acvariu doar din hobby. Nici măcar nu mai are rost să îi mai reproducă din cauza concurenţei venite din străinătate. Petshopurile din ţara noastră sunt aprovizionate cu cele mai diverse specii de peşti de acvariu de către marile ferme de reproducere existente în Asia, dar şi în alte ţări din Uniunea Europeană, precum Cehia. Aceste ferme comercializează peştii la preţuri foarte scăzute, care fac nerentabilă reproducerea lor de către acvariştii din România.

Oferte şi servicii tot mai diversificate
Pentru a-şi menţine cota de piaţă, petshopurile trebuie să-şi adapteze în mod constant ofertele şi serviciile. “În primul rând, ca să îţi creşti vânzările trebuie să ai site de prezentare pe internet. În cazul nostru, circa 8% din vânzări sunt asigurate de comenzile venite pe internet. Însă asta nu e destul. Vrem să implementăm un sistem de livrare la domiciliu a produselor noastre. Nu va fi prea uşor. Am mai încercat în urmă cu ceva vreme, anunţând că efectuăm transport gratuit în cazul comenzilor de peste 50 de lei. În decurs de o lună, nu cred că am avut mai mult de trei sau patru asemenea comenzi”, ne-a declarat administratorul magazinului Animania Shop.

Szasz Lorand





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts