Judeţul Satu Mare va avea două drumuri expres



expres

Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale și Autostrăzilor din România (CNADNAR) a elaborat Master Planul pe transport, care prevede investiții în infrastructura feroviară și rutieră a județului Satu Mare. Potrivit acestui proiect, este vizată construirea drumului expres Turda-Halmeu, denumit “Someş Expres”. Astfel, acest drum expres va avea un sector care îl va lega de Petea, cu trecere prin Satu Mare şi cu un nod la Livada.

Două miliarde de euro în “Someş Expres”
Două drumuri expres sunt preconizate să străbată judeţul Satu Mare în următorii ani. Este vorba despre drumul expres Turda – Halmeu, în lungime de 381 km, cu un cost de 1.9 miliarde de euro, respectiv sectorul care va lega acest drum expres de Satu Mare şi Petea, în lungime de 29 km, cu un cost de 139.8 milioane de euro. Ministerul Transporturilor intenționează să construiască drumul expres Turda – Halmeu între anii 2021-2030. Drumul expres va porni de la Turda, prin Cluj-Napoca, Gherla, Dej, Baia Mare, Livada și apoi prin Halmeu către Ucraina. De asemenea, din Livada se va construi şi sectorul spre Petea, cu trece prin Satu Mare.

Viteza de deplasare va creşte conside-rabil
Conform informațiilor din Master Plan, obiectivul proiectului este de a aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie pe traseul dintre Turda și Halmeu. Drumul expres este o șosea rapidă, fără bandă de urgență, dar mai ieftină cu aproximativ 30% decât o autostradă.

În momentul de față pe traseul Turda- Halmeu, timpii de călătorie sunt mari iar viteza medie înregistrată pe acest traseu de aproximativ 70 km/h. Cea mai mare parte a infrastructurii pe acest coridor are o stare tehnică defavorabilă iar 89% din traseu este la standard de drum cu o singură bandă de circulație pe sens. După construirea drumului, viteza medie pe traseu crește până la 109 km/h și timpii de călătorie pe durata orelor de vârf scad cu 45%.

Alte investiţii, alte milioane de euro
Pe lângă drumul expres, noul Master Plan de transport prevede construirea Drumului Regional Trans 43, care va face legătura între Iacobeni – Borșa – Sighetu Marmației și apoi spre Negrești-Oaș, cu o lungime de 235 km şi un cost de 159.1 milioane euro, dar şi modernizarea drumului Trans-Regio Zalău – Satu Mare, cu o lungime de 81 km şi cu un cost de 40.5 milioane euro. De asemenea, se au în vedere investiţii masive în drumul Trans-Regio A3 (Oradea) – Carei – Satu Mare – DX4, cu o lungime de 137 km şi cu un cost de 68.5 milioane euro, respectiv reabilitarea căii ferate Oradea – Satu Mare – Baia Mare, cu o lungime de 192 km şi cu un cost de peste un miliard de euro.

Ciprian Bâtea





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts