Sătmărenii ale căror maşini au fost lovite de gheaţa căzută la începutul săptămânii trecute au acum posibilitatea de a şi le repara după o tehnologie nouă, fără chituri, vopsele, ciocan sau încălzire. Este folosită o tehnologie nouă bazată pe utilaje de absorbţie sau împingere uşoară a elementelor din caroserie, iar maşina arată ca nouă după reparaţii. Partea rea a lucrurilor constă în faptul că acest nou mod de reparare a caroseriei este cam scump şi nu totă lumea şi-l permite.
Tehnologie nouă
Noua tehnologie de reparare a caroseriilor autoturismelor lovite de grindină este folosită, în prezent, în mai multe service-uri auto din Satu Mare. Aceasta nu foloseşte chitul, vopsele sau ciocanul, ci un sistem foarte fin de împingere sau aborbţie a locului în care bulgării de gheaţă au lovit caroseria. „Este o tehnologie mai nouă, importată din Statele Unite, şi are un sistem fin de împingere sau absorbţie a zonei în care maşina a fost lovită de grindină. De asemenea, dispunem şi de un sistem nou de inventariere a punctelor de lovire a grindinei de pe caroseria unei maşini. În mod normal, omul vede circa o sută de puncte, dar de fapt sunt 800-1.000. Toate acestea sunt marcate, iar apoi reparate. Astfel că, în numai o zi, maşina arată ca nouă”, ne-a spus administratorul unui service auto sătmărean care foloseşte această tehnologie, Marcel Radu Remeş.
Cei care folosesc tehnologia nu sunt sătmăreni, ci sunt oameni instruiţi ani de zile în străinătate pentru a folosi noua tehnologie. Conform spuselor acestora, sunt nişte adevăraţi vânători de grindină. „Ne informăm unde a căzut grindina şi mergem în zona respectivă. La Satu Mare, după comenzile pe care le avem, preconizăm că vom sta circa 3 luni”, a spus tehnicianul Claudiu Potra.
Operaţiune costisitoare
Din păcate pentru sătmăreni, operaţiunea nu este deloc ieftină. În medie, în funcţie de numărul de elemente de caroserie afectate de grindină, reparaţiile costă între 2.500 şi 3.000 de lei. În cazul în care maşina a fost lovită pe toate părţile de bulgării de gheaţă, atunci preţul reparaţiilor trece de 5.000 de lei. „Lucrul cel mai important, însă, este că nu rămâne absolut nicio urmă. Maşina arată ca nouă”, a mai spus administratorul service-ului.
Nici asiguratorii nu sunt foarte pregătiţi pentru această nouă tehnologie. „Asiguratorii au rămas la nivelul de acum 45 de ani, când se folosea chitul şi ciocanul. Totuşi, am ajuns la o înţelegere cu trei dintre ei care achită aceste reparaţii. În ceea ce-i priveşte pe ceilalţi, trebuie să mai ducem muncă de convingere”, a mai spus Marcel Radu Nemeş. Cu toate acestea, tehnicienii nu duc lipsă de comenzi la Satu Mare şi lucrează câte 12 ore pe zi.