More


    Cumpărăturile se mută în mediul virtual

    - Advertisement -

    virtual-bun

    Trăim în epoca internetului, iar furnizorii de servicii au mizat pe mediul virtual, iar drept răsplată au câştigat tot mai mult teren în online, în ultimii ani. Şi asta pentru că în ultimii ani mediul virtual oferă tot felul de facilităţi, de la plata taxelor şi impozitelor pe internet, până la achitarea facturilor sau achiziţionarea diverselor produse. Aşadar, fie că este vorba despre haine, cărţi, vacanţe sau bilete la concerte, pe internet se poate cumpăra aproape orice.

    Creştere explozivă
    Cumpărăturile online în judeţul Satu Mare au crescut exponenţial, potrivit unei statistici realizate de okazii.ro. Conform aceleiaşi surse, tinerii sunt cumpărătorii cu cea mai mare predilecţie pentru mediul online. Articolele de îmbrăcămite şi încălţăminte, precum şi produsele electronice, sunt preferatele utilizatorilor de internet din Satu Mare, când vine vorba de cumpărăturile online. Principalii cumpărători sunt persoanele cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, aceştia reprezentând o treime din totalul clienţilor de pe internet. Apetitul pentru shoppingul virtual scade pe măsură ce vârsta creşte, procentul ajungând la 26 la sută în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 34 şi 44 de ani. Când vine vorba de achiziţiile de pe internet, bărbaţii au obiceiuri diferite faţă de femei. Reprezentanţii sexului tare cheltuiesc mai mulţi bani online decât femeile, mai ales pentru că preferă să achiziţioneze mai multe lucruri odată, economisind astfel timp. O femeie are nevoie de 22 de ore pe lună pentru a găsi hainele dorite pe internet şi doar de 3,6 ore dacă se duce în magazinele clasice. De asemenea, 8 din 10 femei preferă să “colinde” magazinele reale în timp ce tot atâtor bărbaţi le place să-şi facă cumpărăturile în mediul virtual.

    Avantajele cumpărăturilor online
    Raportul avantaje-dezavantaje începe să fie tot mai favorabil mediului online, odată cu legiferarea mediului virtual. Aşadar, la capitolul avantaje putem vorbi despre preţurile mai mici, în special datorită costurilor reduse de mentenanţă ale magazinelor online, deoarece nu au cheltuielile generate de întreţinerea unui spaţiu comercial real, de personal, utilităţi etc. Atenţie totuşi la costurile adiţionale: TVA inclus în preţ sau nu, costuri de ambalare şi livrare, comisioane pentru plata cu cardul sau ramburs. De asemenea, aceste cumpărături sunt mai rapide şi mai puţin stresante. Clientul nu trebuie să îşi bată capul cu locul de parcare, vremea potrivnică, vânzători ţâfnoşi sau mers kilometri pe jos. Un alt avantaj este varietatea maximă. Mare avantaj. Pe internet se poate vizualiza toata gama de produse din orice domeniu, pe când un magazin real este foarte limitat în această privinţă. Unul dintre cele mai mari beneficii îl reprezintă comparaţia preţurilor. Atât ale preţului unui produs la mai multe magazine virtuale, cât şi ale specificaţiilor produselor între ele.

    Dezavantaje tot mai puţine
    Odată cu modificarea legislaţiei, care a devenit mult mai drastică, amatorii de ţepe s-au mai rărit. Totuşi, mai există câteva riscuri în acest sens. De exemplu, nu toate cumpărăturile se pretează a fi făcute online. Mai exact, cele foarte voluminoase, cum ar fi mobilă, autoturisme, geamuri termopan etc., doar dacă se găsesc la un preţ mai bun decât pe plan local cu tot cu transportul inclus în preţ se merită să fie comandate. Când vine vorba despre articole vestimentare, dacă în cazul unei perechi de pantofi sau sandale clientul se poate lipsi de probarea prealabilă cumpărării, acest lucru este mai greu de făcut în cazul unei rochii sau a unui costum. Internet-ul nu poate să arate cum îi cade un pantalon sau cum îi vine o fustă potenţialului cumpărător.

    Ciprian Bâtea



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img