Sătmăreanul care a transformat o croitorie în brand național



Iulian Crăciun, producătorul de confecții textile, care produce sub brandul ”Expresiv” costume, paltoane și jachete pentru bărbați este unul dintre oamenii cu care municipiul Satu Mare se poate mândri. De la inginer în automatizări și calculatoare a ajuns să conducă una dintre cele mai de succes firme din Sătmar, notorietatea acesteia trecând încă din primii ani granițele județului.

De la croitorie locală la brand național

Pe lângă producția de succes, firma are o mare valoare sentimentală pentru managerul acesteia. Iulian Crăciun a preluat firma acum 25 de ani, de la un membru al familiei, pe vremea când aceasta era Croitoria ”Petcaș”, croitorie apreciată în acel moment în Sătmar. După preluarea croitoriei acesta a reușit, prin muncă îndelungată, să o ducă pe culmile succesului.

”Afacerile în domeniul modei și a confecțiilor textile le-am început cândva întâmplător, când am preluat firma. Am urmat cursuri de managment și am vrut să activez într-un domeniu în care nu cunoșteam problema tehnic, dar voiam să învăț și să activez ca și manager. Când am preluat firma nu m-am gândit că vom avea atât de mult succes, dar știam sigur că vreau să ajungem undeva sus”, a spus Iulian Crăciun.

Totul a început cu 3 angajați

În momentul în care a preluat firma nimeni nu a crezut că succesul acesteia va atinge asemenea cote. Dând dovadă de curaj și perseverență, Iulian Crăciun a reușit să pornească, practic de la zero, o firmă care înseamnă mai mult decât o clădire cu mulți angajați. Acesta a reușit să transforme firma într-o a doua casă pentru angajați, ei ajungând să lucreze ca și într-o familie, cu drag și dăruire.

”Când am preluat firma am început totul cu 3 angajați, dar asta nu ne-a descurajat. Ne-am apucat de treabă, am început să angajăm mai mulți oameni, am cumpărat utilaje și ne-am mutat în alt sediu după care, în anul 2007, ne-am construit propriul nostru sediu. A fost o muncă îndelungată, am participat la multe târguri naționale și internaționale în care am învățat foarte mult despre domeniul modei și a confecților textile. A fost un drum interesant! La început le-am făcut pe toate, iar acum avem tehnicieni, designeri, dar și clienți foarte buni cu care ne sfătuim”, a spus Crăciun.

Prioritatea firmei este calitatea și satisfacția chiar și a celor mai pretențioși clienți. Managerul firmei a subliniat faptul că nu își dorește să facă costume oarecare, rezultatele muncii lor trebuie să fie cele mai speciale.

”Facem costum de ceremonie, dar și costume clasice, bussiness. Clientul ”Expresiv” trebuie să se simtă bine în pielea lui și să fie mereu în pas cu moda, cu noile tendințe. Moda se schimbă din ce în ce mai repede având în vedere impactul comunicațiilor, informațiile se transmit foarte repede. Nu durează mult pâna când clientul poate vedea ce s-a prezentat pe podiumul din Milano, iar apoi să vină cu cerea la noi. Motiv pentru care încercăm mereu să ne actualizăm și să venim în întâmpinarea clienților”, a spus Iulian Crăciun.

Comenzi speciale pentru polițiști și deținuți

În urma participării la două licitații diferite, pe care le-a câștigat, Iulian Crăciun a produs uniforme pentru polițiști și paltoane pentru deținuți.

”În 25 ani pot să spun că cea mai specială și interesantă comandă am avut-o atunci când am câștigat o licitație, după care a trebuit să facem uniforme pentru polițiști și paltoane pentru deținuți. La acea vreme, România avea o obligație în fața Uniunii Europene ca deținuții să poarte paltoane, așa am ajuns să participăm la acea licitație”, a spus Crăciun.

Bătălie mare pentru numele ”Expresiv”

Deși firma poartă un nume care denotă măreție și seriozitate, în spatele acestuia se află o poveste interesantă, dar și amuzantă, în special pentru cei care au fost de față în momentul alegerii numelui potrivit.

 ”Aveam nevoie să schimbăm numele firmei, așa că îmi era necesară o listă din care să pot alege numele ideal. Mi-am anunțat familia, prietenii și angajații să vină fiecare cu câte o propunere. Am organizat un concurs, iar cel care venea cu numele cel mai bun, acela urma să câștige un costum. Pentru un cuvânt toată lumea s-a luptat să câștige. În final, actuala noastră contabilă a fost cea care a venit cu numele ”Expresiv”, fiind și marea câștigătoare. Numele acesta vrea să transmită faptul că noi creăm ținute ideale pentru tinerii cumpărători și clienții care vor să fie cât mai expresivi”, a spus managerul firmei.

25 de ani de existență

Anul acesta, după o muncă îndelungată și nenumărate dovezi de curaj, firma a reușit să ajungă la 25 de ani de existență. În toți acești ani, managerul spune că a reușit să vândă peste 200.000 de costume în toată țara, din care 50.000 au fost costume pentru miri.

”Cea mai frumoasă realizare este, cred, faptul că în momentul de față vindem în principalele și cele mai bune magazine din România. Clienții noștri sunt răspândiți în toată țara, în special în marile orașe, mall-uri sau centre comerciale. Cu ocazia împlinirii a 25 de ani de existență, ne dorim o reîmprospătare a firmei, vrem să țintim mai sus și să facem haine cu o valoare și mai mare”, a mai spus managerul firmei.

Pentru celebrarea celor 25 de ani de la înființarea firmei, managerul a pregătit o zi deosebită pentru angajați, departe de zgomotul și problemele cotidiene, unde aceștia se vor simți exact ca și costumele pe care le crează, minunați și valoroși.

Ioana Simion

expresiv

 





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts