More


    Documentaţiile stufoase “sufocă” oamenii de afaceri !

    - Advertisement -

    Documentaţiile stufoase „sufocă” bunul mers al unei societăţi comerciale. Administratorii în loc să pună accent pe dezvoltarea afacerii lor, să caute noi şi noi clienţi pentru valorificarea mărfii, ei trebuie să se ocupe de tot felul de birocraţii administrative pentru a obţine sau pentru a reînnoi cine ştie ce autorizaţie. Ei acuză faptul că „termenul de viaţă” al unei autorizaţii s-a redus foarte mult, iar întocmirea noilor documentaţii necesită timp şi multă, multă „hârţogărie”. Nimeni nu se gândeşte să simplifice metodologia necesară în vederea obţinerii unor autorizaţii. Unele au tot felul de cereri, care conţin zeci şi zeci de file. Completarea acestora necesită timp şi unele cerinţe sunt de-a dreptul penibile. Cine le-o fi ghicit ? Nimeni nu ştie cine a întocmit astfel de proceduri, care se repetă, iar undeva în subsolurile societăţilor comerciale sunt stocate sute de dosare, care însumate cântăresc zeci şi zeci de tone „de maculatură” pe care nu le va citi nimeni, niciodată!

    Birocraţia şi „cerinţele” ei agasante, inutile în multe situaţii şi repetative, îndepărtează gândirea pragmatică de tip occidental de intrarea în normalitate a „societăţii democratice moderne”. Există ţări dezvoltate unde se practică acest pragmatism al întocmirii unei documentaţii, simplu şi la obiect, în vederea obţinerii unei autorizaţii. Poate unii „politruci” încă nu ştiu că pentru oamenii de afaceri şi chiar pentru buget: „Timpul înseamnă bani !”. Prostia cea mare, care dă „bătaie de cap” administratorilor de firme este că documentaţiile vechi, care-au fost depuse în vederea obţinerii unei autorizaţii, nu s-au schimbat cu nimic, adică ele nu trebuie reactualizate! Da, cum să-i mai iei nişte bani omului, care munceşte pe tărâmul vieţii private ? Creşte nervozitatea şi deprimarea printre foarte mulţi oameni de afaceri, când constată câte „găselniţe” birocratice inventează „şoarecii de bibliotecă”!

    Printr-o „declaraţie pe propria răspundere” s-ar rezolva problema în mod inteligent în vederea reactualizării unor autorizaţii. Da, se pare că administratorii sunt ţinuţi „mereu în priză” de unii „tipicari”, cu mentalităţi învechite, care „ţin morţiş” ca administratorii să umble pe la unele instituţii „cu dosarele sub braţ” pentru a fi mereu în pas cu schimbările birocratice, în loc să se ocupe de întâlnirile de afaceri. Nu mai ştie omul de afaceri român de unde să mai scoată bani pentru a plăti sute şi sute de milioane de lei din profiturile lor, pe tot felul de „chichiţe” de „te-apucă plânsul”. Până la urmă, după cum spun unii întreprinzători particulari: „Nu prea se merită să faci afaceri în România !”. Nu e de glumit !

    „Semnalele” menţionate sunt de maximă actualitate, proaspete, şi cred că ele ar trebui luate în seamă de cei mai inteligenţi „decidenţi”. Ce-i drept, cine să „purceadă” la „epurarea” legislaţiei pentru a lăsa posibilitatea „să respire” cei care trudesc pentru a face producţie pentru a-şi putea plăti „dările” exagerate ? Dacă, mereu şi mereu o „să le daţi cu o mână şi o să le luaţi cu două”, apoi cu siguranţă multe fabrici îşi vor închide porţile! Apoi, de unde o „să mai luaţi bani”, prin tot felul de „şmecherii financiare legale” pentru …„creşterea economică”? Nicicum nu reuşesc agenţii economici din mediul de afaceri românesc să se bucure de prosperitate, la fel ca în alte ţări unde NU există atâta „presiune fiscală” dementă. Oamenii de afaceri sunt descurajaţi şi extrem de nemulţumiţi ! Nu-i nimeni cine să-i „tempereze”! Poate că într-o bună zi va „exploda mămăliga” în capul unor incompetenţi, care consideră că birocraţia şi mijloacele coercitive exagerate vor propulsa România pe „culmile luminoase” ale gloriei Democratice.

    Dumitru Ţimerman



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    panouri fotovoltaice satu mare