More


    Culese din “Accent” – Montreal / Simplu ghid de sănătate: somnul şi aliaţii săi naturali

    =

    Elena Nigai prezintă un material util din care aflăm că somnul are o funcţie esenţială pentru sănătatea noastră, la fel ca şi activitatea fizică sau dieta. Nopţile nedormite sau tulburările de somn pot avea un impact mare asupra zilelor următoare. Există alternativă naturală pentru regăsirea echilibrului prin folosirea plantelor medicinale. Autoarea prezintă câteva:

    – Conurile de hamei (humulus lupulus). Energia lor permite calmarea agitaţiei mentale. Hameiul conţine între 11-24% proteine, iar printre mineralele importante întâlnim potasiu, fosfor şi magneziu.

    – Floarea pasiunii (pasiflora incarnata) este recunoscută pentru virtuţile sale tranchilizante, pentru calmarea stărilor de anxietate, a tulburărilor de somn, a agitaţiei, a stresului. Este foarte utilă în caz de sevraj, în special a celui provocat de tutun.

    – Florile de tei ( Tilia americana) acţionează şi calmează tensiunea psihică. În infuzie, florile de tei au proprietăţi relaxante, calmante şi promovează somnul. Infuzia este deosebit de eficientă şi pentru afecţiunile pulmonare sau gripale.

    – Valeriana ( valeriana officinalis) cu un miros puternic şi neplăcut al rădăcinii, a fost folosită încă în Evul Mediu. Astăzi este folosită în lupta împotriva nervozităţii, a stresului şi pentru a relaxa corpul şi a îmbunătăţi somnul. Regăsim la ea şi 13 aminoacizi printre care şi GABA, aminoacizi precursori esenţiali pentru sănătatea nervilor sau a creierului.

    – Gura lupului ( Scatellaria latireflora) un excelent remediu pentru sistemul nervos central şi mental. Este util pentru tensiunile nervoase din umeri, gât şi spate. La toate, pentru utilizare, se cere avizul medicului de familie, farmacistului sau terapeutului, înainte de a începe orice cură naturistă, pentru a evita potenţialele efecte adverse.

    Tot sub genericul “Simplu ghid de sănătate” în “Accent” am găsit un material chiar foarte util: “Diabetul şi demenţa – există o conexiune?”. Se porneşte de la asemănările ce există în creierul unei persoane care suferă de diabet şi cel al unei persoane atinse de boala Alzheimer. Ar putea fi aceasta un alt tip de diabet, nu o afecţiune separată?

    Autorul şi-a propus să răspundă la o serie de întrebări, cum ar fi:

    – Ce înseamnă un diagnostic de demenţă?

    – Ce tipuri de diabet se cunosc?

    – Ce este insulina şi cum funcţionează?

    – Este boala Alzheimer un diabet de tip “S”?

    – Obiceiuri care pot reduce riscul de diabet şi demenţă:

    – Urmaţi o dietă sănătoasă bogată în vitamina D, cu vitaminele B6 şi B12.

    – Mergeţi cu bicicleta sau deplasaţi-vă pe jos

    – Protejaţi-vă capul

    – Nu neglijaţi activităţile casnice!

    – Bilingvismul poate întări puterea creierului, protejându-vă de demenţă.

    – Cuvinte încrucişate, jocurile, grădinăritul – îndeletniciri zilnice care ajută.

    Teodor Curpaş



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img