More


    Mani Gyenes, pe Drumul Mătăsii

    =

    Pe 6 ianuarie, în Raliul Dakar s-a concurat în etapa Al Wajh-Neom – 401 kilometri din care 367 kilometri de probă specială.

    Într-o probă cu foarte mult praf și vizibilitate redusă, Mani a avut un ritm în care a preferat să nu riște și a reușit să stabilească timpul de referință la Malle Moto – Original pentru a doua etapă consecutiv.

    Ieri, etapa a 3-a din totalul de 12 programate în Dakar 2020: 504 kilometri din care 427 kilometri de probă specială.A fost o etapă în buclă care cuprinde o secțiune din Drumul Mătăsii.

    Iar Mani Gyenes a trecut cu bine și peste a treia zi de concurs. Sătmăreanul a rămas lider la Malle Moto. A terminat etapa în 4h 31min 21sec, pe doi pe etapă la Malle Moto Original și pe locul 41 în clasamentul la moto.

    ⏱ După trei etape (total 12): Mani e pe 1 la Malle Moto Original, și pe 43 la general.
    Bucla Neom – Neom a dus traseul Dakarului foarte aproape de granița Arabiei Saudite cu Egiptul și Iordania. Cu câteva sute de ani în urmă pe aici trecea și Drumul Mătăsii. Proba specială este considerată de către organizatori cea mai frumoasă din această a 42-a ediție a raliului, pentru că oferă un peisaj deșertic unic, comparativ cu tot ce s-a întâlnit până acum.

    Ce înseamnă clasa Malle Moto – Original
    Se spune că este o nebunie să participi la cea mai dură competiție de anduranță din motorsport pe motocicletă, dar să te aventurezi la clasa „cu valiza“ este un curaj deosebit pentru că duritatea Dakarului crește exponențial. Practic, la această clasă nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistență tehnică și trebuie să îți repari zilnic motocicleta, după ce ai petrecut sute de kilometri în șa, parcurgând unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra. Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă aceasta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac. Te poți odihni, în plus, ai și mai mult timp să citești roadbookul pentru ziua următoare. Acesta trebuie colorat cu atenție pentru a-ți marca pericolele, limitele de viteză, schimbările de direcție, punctele de gps mascate etc. Această operațiune dureaza în medie 1 h-1h și jumătate, în funcție de lungimea traseului din ziua următoare.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img