More


    Ce trebuie să mâncăm între Crăciun și Revelion. Specialiștii ne recomandă să consumăm cât mai multă sfeclă roșie

    - Advertisement -

    Carnea de porc a fost vedeta Crăciunului. Preparatele precum sarmalele cu carne de porc, toba, caltaboșii sau cârnații au dat mari bătăi de cap organismului nostru. Corpul nostru trebuie să se refacă după mesele copioase de Crăciun, iar refacerea se face tot prin alimentație. Întrebarea este: ce mâncăm până la Revelion pentru a fi fresh?

    Nutritioniștii din țară și din străinătate au căzut de acord cu privire la alimentația corectă după sărbători. Avem nevoie de grăsimi saturate, carbohidrati simpli și zahăr rafinat. Mâncarea bogată de Crăciun nu doar că ne-a adus kilograme în plus, ci și o senzație de greutate, plus probleme firești care apar după mesele copioase precum indigestia.

    Ține departe dulciurile, alimentele procesate și băuturile carbogazoase. Murăturile trebuie să fie prezente pe masă pentru că au bacterii bune, dar și iaurtul în diverse combinații pentru că aduce un plus de probiotice. Acestea ajută la prevenirea infecțiilor căilor respiratorii superioare.

    Specialiștii recomandă consumul de pește. Mulți preferă carnea grasă în special de sărbători. Organismul tău îți va mulțumi dacă îl loc de porc vei servi pește precum somon sau sardine. Nu trebuie să uiți de fructe și legume!

    Specialistii susțin că trebuie să consumăm leguminoase, adică fasole boabe, mazare și linte. Leguminoasele contribuie din plin la eliminarea toxinelor din organism, a acelor toxine care previn indigestia. Au un indice glicemic scăzut, prin urmare nu îngrașă. Conțin și magneziu, mineral care ne dă un plus de energie după perioada agitată de sărbători.

    Nutritionistii ne îndeamnă să consumăm și fructe sărace în zahăr, legume la borcan (murături) și sfecla roșie.

    Sfecla roșie este unul dintre cei mai puternici antioxidanți. Conține betacianină, element care ajută ficatul la detoxifiere. Conține și vitamina C și vitamine din complexul vitaminic B precum și fosfor, fier, potasiu și magneziu. Colesterolul „rău” din sânge poate fi redus cu doar 100 g de sfecla roșie pe zi!

    Sfecla roșie ține sub control tensiunea arteriala. Daca vei consuma des sfeclă roșie, atunci arterele se vor lărgi, iar pulsul se va micșora. În urma studiilor, specialiștii au ajuns la concluzia că sfecla asigură sănătatea sistemului circulator.

    Este un aliment recomandat femeilor însărcinate deoarece conține acid folic. Acesta protejează bebelușii de anumite probleme grave. Este un aliment care le ajută pe viitoarele mamici să aibă energie. Sfecla combate osteoporoza. In sfecla exista siliciu, care ajuta organismul sa asimileze calciul. Sfecla este un aliment recomandat și celor care suferă de diabet. Atunci când au poftă de ceva dulce, cei care au diabet pot consuma puțină sfeclă roșie. Aceasta nu are un indice glicemic mare. În plus, nu conține multe calorii.

    Este eficientă în tratarea anemiei. Sfecla este o sursă importantă de fier, care te ajută să combați anemia. Este un aliment recomandat în cazul oboselii. Conține nitrați care lărgesc arterele și astfel oxigenul se poate răspandi în tot corpul. În plus, fierul din sfecla ajută corpul să devină mai rezistent.

    Nicolae Ghișan



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    panouri fotovoltaice satu mare