- Advertisement -
Începând din data de 22 octombrie au intrat în vigoare modificările Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, dar și Legea 116/2002 privind prevenirea și combaterea marginalizării sociale.
Potrivit Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Sălaj, principalele modificări se referă la comunicarea de către angajatori a locurilor de muncă vacante la agențiile județene în a căror rază își au sediul, respectiv domiciliul, declarația pe care o va depune angajatorul privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, a impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, dar și la condițiile de acordare și încetare a indemnizației de șomaj.
Spre exemplu, noile reglementări arată că ”nu beneficiază de indemnizație de șomaj absolvenții licențiați ai facultăților de medicină, medicină dentară și farmacie care la data solicitării dreptului au promovat concursul național de rezidențiat pe locuri sau pe posturi, în condițiile legii”.
Una dintre cele mai importante modificări ce au fost adoptate vizează responsabilitățile angajatorului în momentul în care se ocupă posturile vacante. Conform noilor prevederi, ”angajatorii au obligația să comunice agențiilor pentru ocuparea forței de muncă teritoriale, ocuparea locurilor de muncă vacante comunicate conform legii, în termen de o zi de la data ocupării acestora”.
Iulian Duma