More


    Eterna luptă dintre şoferii Transurban şi călători

    =

    transurban

    Eternul conflict verbal dintre şoferii operatorului public municipal de transport – Transurban – şi sătmăreni s-a mutat pe internet. Aceştia postează comentarii pe diferite site-uri în care se acuză reciproc. Sătmărenii îi acuză pe şoferi de lipsă de profesionalism şi că le pun în pericol integritatea fizică, în timp ce şoferii se scuză, invocând în apărarea lor programul foarte strict, care nu le-ar permite nici măcar să îşi consume pauzele de masă, fiind nevoiţi să mănânce, să îşi bea cafeaua sau să fumeze la volan. Discuţiile au fost provocate de ultimele afirmaţii ale primarului municipiului Satu Mare, Dorel Coica, care i-a avertizat public pe şoferii Transurban, după ce doi şoferi au fost prinşi în flagrant de jandarmi în timp ce furau combustibil dintr-un autobuz.

    Ce spun călătorii
    Sătmărenii îi acuză pe şoferi de lipsă de profesionalism şi că le pun în pericol integritatea fizică. “Într-o zi am urcat în autobuzul nr. 3 din Micro 17 şi când m-am uitat la şofer vorbea la telefon. Autobuzul s-a umplut de lume. Locurile de pe scaune erau ocupate şi în picioare eram vreo 30 de persoane. În zona pieţei, stupoare…realizez, uitându-mă la şofer că el tot mai vorbea la telefon… ce asigurare îmi dă mie Transurban-ul că voi ajunge vie şi nevătămată unde trebuie să ajung? Autobuzul era cu arc la mijloc. Am ajuns la Biserica cu lanţuri şi în faţa unei pizerii cobor…şoferul încă vorbea la telefon şi manevra cu o mână volanul…este posibil atâta neruşinare??????????? Până când?”, a semnat o sătmăreancă de pe profilul de Facebook Manea Jurcan.

    Nu scapă nici controlorii
    Alţi sătmăreni îi acuză pe unii şoferi că nu respectă programul sau că se comportă trivial. Nu au scăpat nici controlorii, care sunt acuzaţi că nu ar verifica decât călătorii cinstiţi, în alte cazuri, cum ar fi cel al scandalagiilor, controlorii se fac că nu îi văd. Doar după ce coboară indivizii certaţi cu legea aceşti controlori s-ar apuca de muncă. Concret, călătorii îi acuză pe controlori de discriminare. “Tot respectul faţă de primarul Coica, dar ar trebui schimbate şi incompetentele de controloare care nu-şi fac datoria. Adică se iau de omul cinstit care chiar nu a avut de unde să-şi ia bilet. Dar unii circulă fără bilet şi nu se iau de ei pentru că le este frică sau în marea majoritate îi cunosc pe controlori. Plus de asta, un vocabular ca la uşa cortului. (Controlorii, n.red.) Se ridică din scaun doar după ce se dau jos din autobuz cei fără bilet (se face referire la scandalagii, n.red.). Apoi încep să controleze. Dacă e regulă, atunci să fie pentru toţi”, se semnează un sătmărean folosindu-se de numele Andy.

    Şoferii se apără
    Şoferii Transurban se apără, invocând programul încărcat şi remunerarea mică, fapt care nu îi motivează să aibă o altă atitudine, mai pe placul călătorilor. “Şi eu sunt şofer la condamnaţi, pardon la Transurban. Ne trezim cu noaptea în cap, ca să muncim, că noi chiar muncim, cred eu, pentru banii noştri. Dl primar zice că avem destul salariu de şofer, adica în jur de 1.200 de RON, ceea ce nu mi se pare o avere lunară. Nu zic câştigăm puţin mai mult ca un muncitor necalificat, dar responsabilitatea nu este aceeaşi. Da, şi am îndrăznit să cerem şi tichete de masă, că acum câţiva ani am avut, dar ne-au tăiat…şi o familie de patru persoane cum e cazul meu cu doi copii se descurcă c-am greu cu 1.200 RON şi ajută mult 20 de tichete lunar, pe lângă utilităţi, rate la bancă…căci eu nu am vilă, maşină luxoasă, economie de bani în bancă. Înseamnă că ori am fost prea cinstit ori am fost prost…Şi acum sunt toţi şoferii în aceeaşi oală, de ce?”, se semnează utilizatorul “Şofer” pe unul dintre forumuri.

    Ce spune conducerea Transurban
    Directorul Transurban, Ivan Simion, susţine că majoritatea comentariilor venite din partea călătorilor sunt rău-intenţionate. “În ceea ce priveşte acuzaţia că nu au de unde să îşi achiziţioneze tichete de călătorie, afirmaţia este falsă. Avem trei persoane care se ocupă cu mentenanţa automatelor de bilete şi cum se strică cum sunt reparate. În plus, există posibilitatea de a-şi cumpăra biletele de la chioşcurile de ziare. În ceea ce priveşte activitatea controlorilor, pot să vă spun că în fiecare lună sunt întocmite cam 400 de procese verbale de contravenţie”, a declarat Ivan Simion. Totuşi, directorul Transurban a recunoscut că există o categorie de persoane, certate cu legea şi recalcitrante, care sunt amendate pe degeaba, căci nu pot fi executaţi silit. “Dacă sunt orice fel de probleme îi rog pe sătmăreni să ne contacteze imediat la dispecerat!”, sună îndemnul lui Ivan Simion.

    Supraveghere video pe autobuze
    Primarul municipiului Satu Mare, Dorel Coica, a precizat săptămâna trecută că toată flota de autobuze va fi monitorizată prin sistem video. În primă fază au fost montate camere de supraveghere în incinta a două autobuze, fapt care a atras nemulţumirea şoferilor. “Au fost montate două camere de supraveghere pe două autobuze. Şoferii s-au declarat revoltaţi de această decizie. Să nu fie, că nu au de ce. Vom monta camere în toate autobuzele. Vrem să ştim pe ce plătim 40 de miliarde de lei (lei vechi, n.red.) subvenţie din bani publici către Transurban. Angajaţii Transurban ne cer mărire de salarii şi tichete de masă, pe lângă faptul că iau bani de la sătmăreni şi mai şi fură combustibil”, a conchis Dorel Coica. Edilul şef sătmărean a precizat că în cazul în care jaful nu se va opri va lua în considerare scoaterea la licitaţie a transportului public în municipiul Satu Mare. “Dacă nu respectă aceste cerinţe, atunci vom scoate la licitaţie cursele, apoi fiecare să-şi caute locuri de muncă la AJOFM”, a declarat Dorel Coica.

    Ciprian Bâtea



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img