Conducerea Consiliului Judeţean, prin preşedintele Adrian Ştef şi vicepreşedinţii Mircea Govor şi Rudolf Riedl, a anunţat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, noul manager interimar al Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare. Acesta este directorul executiv al Direcției Economice din cadrul Consiliului Județean Satu Mare, Erica Venemozer, care a fost numită ieri director al Spitalului Județean Satu Mare, printr-o dispoziție a președintelui Consiliului Județean Satu Mare, Adrian Ștef. Aceasta va asigura interimatul pe o perioadă de 3 luni, cu posibilitatea de prelungire cu încă trei luni, cel puţin până la organizarea concursului pentru ocuparea postului de manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare. Conducerea Consiliului Judeţean a decis că Erica Venemozer este persoana cea mai competentă pentru această funcţie, în condiţiile în care aceasta ocupă şi funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al Spitalului Judeţean de Urgenţă.
“Medicii să raporteze toate problemele”
Preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Ştef, a lansat un apel către toate cadrele medicale din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare să raporteze toate problemele cu care se confruntă pentru a li se găsi şi rezolvare. “Într-o săptămână sau două, cât este de cuviinţă, medicii să adune toate problemele cu care se confruntă, să ajungă la managerul care îşi intră în atribuţii de astăzi, pentru ca să nu fie nevoie să aflu prin intermediul emisiunilor că doctorul Fanea foloseşte un bisturiu pe care îl ascute de fiecare dată când operează, ca să ajungem până acolo că îşi rupe lama în bolnav. Şi asta pe mine m-a şocat. Dacă există aşa ceva trebuia să ni se semnaleze. Eu cred că nu vor mai exista astfel de situaţii. Îi rog pe toţi medicii să ne pună în scris toate aceste probleme care să ajungă la manager, să nu se mai comunice prin intermediul presei aceste probleme Consiliului Judeţean”, a declarat Adrian Ştef.
Reducerea birocraţiei, o necesitate
Erica Venemozer a prezentat câteva din planurile sale în funcţia de director al spitalului, precizând că: “Vreau să abordez totul din trei puncte de vedere: al pacientului, al vizitatorului şi al angajaţilor”. Noul manager îşi propune să anihileze total birocraţia, care încetineşte activitatea spitalelor, astfel încât cadrele medicale să nu mai fie nevoite să se cramponeze în tot felul de documente. Pentru a-i degreva pe medici de toate aceste demersuri birocratice, se doreşte desemnarea unui responsabil cu întreţinerea la fiecare etaj, iar doctorii să se concentreze exclusiv pe actul medical. “Mă voi duce personal şi voi discuta cu fiecare medic şi cu fiecare şef de secţie şi voi strânge eu toate aceste informaţii despre neajunsurile din spital. Nu mai vreau să fie acel circuit lung al documentelor. Se va stabili un responsabil cu administrarea fiecărui etaj, astfel încât să nu avem acea problemă ca medicul şef de secţie să trebuiască să ne sesizeze. Un responsabil va analiza zilnic situaţia, va superviza problemele care sunt cu întreţinerea clădirii. Cadrele medicale să se ocupe doar de pacienţi. Eu nu îi voi chema la mine în birou, ci mă voi duce pe secţie pentru a discuta cu medicii, pentru ca medicii să aibă timp să se ocupe de pacienţi.
Curăţenia – obligatorie
Noul manager a declarat că va pune un mare accent pe curăţenie, pe întreţinerea secţiilor reabilitate în ultimii ani. “Pentru mine o problemă esenţială este curăţenia spitalului. Degeaba reabilităm, degeaba renovăm, dacă nu întreţinem, dacă nu facem curăţenie. Infecţiile apar, în primul rând, de la lipsa de curăţenie. Programul meu nu va fi de la 8.00 la 16.00, programul meu va fi de 24 de ore. Am timpul necesar, am plăcerea de a umbla în spital, în toate locaţiile. Mă voi duce dimineaţa, după-masa, seara, nu contează.”, a afirmat Erica Venemozer.
Conform aceleiaşi surse, este foarte important de urmărit circuitul pacientului, astfel încât pacienţii să nu fie nevoiţi să aştepte ore în şir pentru a fi consultaţi. “Va trebui să găsim o soluţie pentru cazurile sociale, care sufocă Unitatea de Primiri Urgenţe. Trebuie să înfiinţăm o unitate medico-socială, astfel încât pacienţii să nu fie nevoiţi să aştepte 10 – 12 ore până ajung să fie consultaţi de către un medic. Pe urmă urmează blocurile operatorii, care degeaba au fost renovate dacă bolnavii sunt aduşi cu brancarde ruginite şi au stative de perfuzii căci automat apar microbii. Poţi să dezinfectezi acea sală de operaţii extraordinar dacă aceste lucruri elementare care se pot face pe bani puţini nu sunt rezolvate. De asemenea, ţinutele chirurgilor. Nu este normal să vină cu ţinutele de pe secţie. Acestea ar trebui sterilizate şi îmbrăcate acolo, pentru a face acel circuit.
Ciprian Bâtea