Primire dulce pentru SuperMani!



tort

Începe să devină deja o tradiţie ca în jurul datei de 21 ianuarie la Autonet să fie sărbătorit supercampionul firmei, Mani Gyenes.

De fiecare dată , la revenirea acasă de la Raliul Dakar, Mani e aşteptat şi aplaudat de toţi colegii iar surpriza o reprezintă tortul pregătit de oamenii de la PR ai firmei.
Istoria s-a repetat şi ieri când, după cel mai bun rezultat obţinut de vreun reprezentant al României la Dakar , Mani Gyenes a fost aşteptat cu un tort uriaş, de 56 kg, care imita perfect traseul unei etape din America de Sud.

“Vă mulţumesc foarte mult, vouă colegilor şi echipei Autonet Motorcycle Team pentru sprijin. De asemenea, mulţumesc Consiliului Judeţean şi firmei Sclemmer pentru suportul pe care mi l-au oferit în acest an. Am reuşit cea mai bună clasare a mea la Dakar , locul 14 e unul la care doar visam în urmă cu câţiva ani. Chiar pot spune că e cel mai mare rezultat obţinut de mine în cei 15 ani de când am intrat în lumea motorsportului” a spus evident emoţionat Mani Gyenes.

Acesta le-a mulţumit colegilor de la firmă şi pentru încurajarea online primită pe parcursul raliului. Gyenes a recunoscut că a simţit mai mult ca oricând că lumea e alături de el şi fiecare mesaj primit i-a dat un fel de energie în plus.

“Am văzut abia după două zile de la postare acel filmuleţ şi vă mulţumesc din suflet şi vouă şi soţiei mele. N-au fost deloc două săptămâni simple pentru mine. Le mulţumesc colegilor mei din echipa de asistenţă care s-au descurcat admirabil şi au tras alături de mine pentru această performanţă. Am adus acest trofeu de locul 2 la Maraton. Păcat că n-am reuşit să termin acolo pe locul 1 dar repet nu acesta a fost obiectivul meu neapărat”, a mai punctat Mani Gyenes care a trecut apoi la împărţirea tortului şi s-a fotografiat cu colegii de la firmă.

Mani Gyenes a reuşit cea mai bună clasare a lui în Raliul Dakar, locul 14 la general şi a încheiat pe locul doi la clasa Maraton.

tort1

Probleme cu altitudinea, în Bolivia
La conferința de presă ce a urmat primirii dulci de la Autonet , Mani a povestit preț de mai bine de 30 de minute ce a însemnat pentru el aventura din acest an din America de Sud. Și care au fost momentele de cumpănă și cele care l-au impresionat.
“Ultimele două săptămâni nu au trecut chiar aşa de repede. O zi la Dakar este foarte lungă. M-am trezit în fiecare dimineaţă în jurul orei 3, chiar dacă nu îmi era foame trebuia să mănânc pentru că mă aşteptau sute de kilometri. Prima săptămână a fost una foarte rapidă, destul de uşoară, cu porţiuni de traseu nu foarte grele, dar lungi. Mă bucur că nu am întâmpinat probleme cu motocicleta, chiar s-a descurcat foarte bine. Două zile mai grele am avut în Bolivia. Am întâmpinat dificultăţi cu altitudinea, s-a mers chiar şi la 4.600 metri. Am avut dureri de cap. Dar mi-am revenit când m-am întors în Argentina. Probele din săptămâna a doua au fost scurte dar cu mult nisip şi temperaturi de peste 40 de grade. Tocmai de aceea, două dintre probele speciale au fost scurtate. Am avut şi o căzătură, am vrut să fac o depăşire la 110 km/h şi în faţă mi-a apărut o piatră pe care nu am avut cum să o evit. Dar nu s-a întâmplat nimic grav cu mine sau cu motocicleta”, ne-a spus Mani Gyenes.

Nu a forțat pe final
Ajuns în a doua săptămână chiar și pe locul 13 la general, Mani a părut oarecum și el surprins de performanța lui și a decis că e mai bine să nu forțeze mai mult în ultimele două etape. A pierdut și ceva timp din cauza unui incident cu ochelarii și în plus și distanța dintre el și portughezul de pe prima poziție la Maraton era greu de recuperat.
“Am văzut că susţinătorii mei aşteptau să urc în Top 10, dar ştiam că acest lucru nu se poate. Era foarte greu. În penultima rundă m-am situat pe locul 11, cel mai bun loc al meu din carieră. În ultima zi, cărţile erau jucate. Am avut 4 minute în spatele lui Patrao cel care s-a impus la clasa maraton. E greu să recuperezi patru minute în 180 km. Majoritatea piloţilor nu-şi asumă riscuri în ultima etapă. Iar în ceea ce mă priveşte pe mine, eram în Top 15, cu obiectivul îndeplinit aşa că nu am mai forţat”, ne-a mai spus Mani, cel care a încheiat pe locul 2 la clasa maraton.

Internet foarte scump în bivuac
Chiar dacă fanii din țară primeau în timp util informații despre parcursul lui Mani în America de Sud pentru riderul sătmărean conectarea la internet a fost greu de realizat . Și astfel că veștile din țară i-au parvenit cu întârziere. ”Vorbeam la telefon cu soția și mă tot întreba…ai net? Ai văzut filmulețul…abia după ce am ieșit din Bolivia am reușit să-mi accesez pagina de facebook. Doar dacă ne opream la stațiile de benzină de pe traseele de legătură dintre speciale mai prindeam câte un wi-fi. În bivuac organizatorii aveau net, dar pe noi ne-ar fi costat 2500 de euro!” a povestit Mani Gyenes.

Nimic special de Revelion
Cumpăna dintre ani l-a prins pe Gyenes în capitala Argentinei. Alături de colegii din echipa tehnică au ieșit la cină în Buenos Aires.

”Nu a fost nimic special. Nici timp nu am prea avut pentru că a doua zi de bună dimineața trebuia să pornim spre Rosario. Dar avem timp să recuperăm, poate chiar vom avea o petrecere a noastră, a celor care am fost la Dakar!”

Buenos Aires- Satu Mare = 41 de ore!
Revenit marți seara în țară, Mani a avut un șoc…termic. De la vara din America de Sud și de la temperaturi săptămâna trecută de…40 de grade a ajus la București la – 20 de grade.

”N-am mai avut răbdare să stăm în București. După aterizarea pe aeroportul Henri Coandă și declarațiile date presei ne-am deszăpezit mașina și am pornit spre Satu Mare. Eu am condus de la București la Satu Mare. Iar ca o curiozitate, am cronomentrat cât timp efectiv am făcut de la Buenos Aires la Satu Mare cu tot cu escala la Roma. Ceva mai mult de 41 de ore am stat pe drum…” a mai povestit supercampionul nostru!

Vrea la Campionatul Mondial de rally raid
Ca obiectiv pentru 2016, Mani și-a propus să încerce o participare la toate etapele din cadrul Campionatului Mondial de rally raid. ”Sunt cinci etape, prima la Doha. O să mai vorbesc și cu cei de la Schlemmer, sprijinul Autonet îl am așa că vom vedea. Dar anul acesta sunt mai optimist ca niciodată” a punctat Gyenes.

Legat de participarea la ediția din 2017 a Dakar-ului , riderul sătmărean speră ca după reușita de acum lucrurile să meargă de la sine și să nu fie probleme cu înscrierea. În plus , motocicleta o are deja, mai trebuie cumpărate doar niște amortizoare mai performante.

”Sigur că mulți ar spune că acum trebuie să sper la top 10. Dar acolo e deja greu de pătruns. Și eu mă mir ce nume grele din moto am bătut anul acesta” a încheiat Mani Gyenes.





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts