More


    Propuneri de modificare a Codului Rutier

    - Advertisement -

    După ce deputatul PSD Călin Rădulescu a anunţat că intenţionează să ceară desfiinţarea radarelor, un alt parlamentar naşte controverse prin propunerea sa.

    Deputatul UDMR Marton Arpad a înaintat Senatului o propunere legislativă de modificare a Codului Rutier prin care cere ca, în localităţi, limitarea de viteză să nu fie mai mică de 50 km/h. În expunerea de motive, Marton Arpad s-a referit la faptul că în anumite zone există limitări de viteză exagerate, pe o lungime exagerată sau semnalizări interpretabile. Acestea sunt, în opinia deputatului, motivul pentru care se formează coloane lungi de maşini. Mulţi şoferi intră în depăşire, producându-se accidente rutiere. Totodată, Marton Arpad este nemulţumit de indicatoarele pe care, de multe ori, drumarii le uită în locurile în care efectuează reparaţii pe şosele, iar limitarea de viteză nu îşi mai are rostul. La fel, sunt cazuri în care indicatoarele arată începutul unei limite de viteză, dar nu există unul pentru sfârşitul ei.

    Faptul că deputatul cere renunţarea la limita de viteză pe drumurile naţionale care străbat comunele şi oraşele a stârnit nemulţumire mai ales în rândul poliţiştilor rutieri. Aceştia au precizat că din 2003 România aplică Directiva Europeană privind siguranţa rutieră care prevede că viteza în localităţi este de 50 de kilometri pe oră. Dar în statele membre UE sunt totuşi limite de viteză şi mai mici.

    La noi, pe DN1, de exemplu, sunt localităţi care au curbe periculoase pe distanţe lungi, unde limitarea de viteză se impune tocmai pentru evitarea accidentelor. Iar măsura s-a luat, susţin oamenii legii, acolo unde de-a lungul anilor au avut loc accidente rutiere. Statisticile arată că, de 13 ani de când au fost impuse aceste limitări, numărul evenimentelor rutiere a scăzut.

    Oficiali din Poliţia Română au declarat că deputatul UDMR nu s-a consultat cu specialişti de la Direcţia Rutieră în demersul său. Desigur, Marton Arpad nu poate fi acuzat de rea credinţă, dar cu siguranţă, o dezbatere mai largă, inclusiv cu conducători auto profesionişti şi amatori, ar fi determinat concluzii mai convingătoare în sensul dorit.

    Voicu D.Rusu



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img