More


    Alba-neagra cu Podul Decebal

    =

    primarie-pod

    Conducerea Primăriei municipiului Satu Mare s-a întâlnit ieri cu reprezentanții firmei SC DRUM INSERV SRL Zalău, firma care se ocupă de reparațiile capitale la Podul Decebal. Întâlnirea a fost solicitată de primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor, ca urmare a nemulțumirii cetățenilor în privința ritmului în care se desfășoară lucrările de reparații la pod.

    Un primar nemulțumit
    Primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor, nu este mulţumit de ritmul în care angajaţii firmei SC Drum Inserv lucrează la reabilitarea Podului Decebal. Cu toate acestea, culmea ironiei, firma este în graficul stabilit al lucrărilor! „Vom avea o şedinţă cu cei de la SC Drum Inserv şi sper că va avea şi efecte. Repet, încă sunt în grafic din punctul de vedere al graficului. Dar am luat în calcul acele feed-back-uri venite din partea cetăţenilor şi personal am verificat şi nu sunt mulţumit de ritmul în care se lucrează pe Podul Decebal. Ca şi o concluzie a celor două săptămâni de la începererea lucrărilor vom spune operatorului. Ar fi interesul lor să se conformeze cât mai repede. Pentru că nu creează numai disconfort ci riscă să intre şi în penalizări dacă nu reuşesc să intre în grafic”, a spus Kereskenyi Gabor.

    Ce spune executantul
    Reprezentanții societății SC DRUM INSERV SRL au afirmat că în urma decapării asfaltului au constatat anumite diferențe pe teren față de proiectul elaborat de proiectant. Pentru rezolvarea problemelor constatate a solicitat soluții tehnice de la proiectantul lucrării, SC PRO CONS XXI SRL BUCUREȘTI. Printre problemele ridicate de executant se numără următoarele: inexistența vutei lângă grinda parapet; existența unor denivelări mari în tablierul podului; existența umpluturii de piatră într-o anumită zonă deși în proiect era prevăzut placa de beton; demontarea cablelor de pe stâlpi nu era prevăzută; existența unor crăpături în placa de suprabetonare.

    Termenul rămâne în picioare
    În momentul de față continuă curățarea podului de resturi de bitum și pregătirea suprafeței pentru așternerea șapei de egalizare. În ciuda acestor probleme reprezentanții firmei SC DRUM INSERV SRL au asigurat că își mențin termenul limită de realizare a părții carosabile a podului principal și a viaductelor, adică termenul de 15 septembrie 2016. Menționăm faptul că lucrările de reparații la carosabilul podului durează 10 săptămâni ( 5 săptămâni pe primele două benzi atacate care se află în lucru și alte 5 săptămâni pe celelalte două benzi încă neatacate). Primarul și responsabilii cu investiția vor monitoriza permanent execuția lucrărilor.

    Ce înseamnă aceste lucrări
    Lucrarea are o valoare de 7.700.666,19 lei, la care se adaugă TVA și cuprind următoarele categorii de lucrări: Decaparea carosabilului podului până la placa de suprabetonare; îndepărtarea trotuarelor; executarea unei șape de egalizare; executarea unui strat de hidroizolație; turnarea straturilor de asfalt pe carosabil; montarea bordurilor; montarea tubulaturilor de protecție a cablelor în trotuar; executarea trotuarelor; schimbarea stâlpilor de iluminat și a corpurilor de iluminat; recondiționarea balustrăzilor; lucrări de reparații la intradosul podului; lucrări de reparații la carosabil și trotuare la rampe de acces și la bretele de racord; semnalizare rutieră orizontală și verticală; lucrări de curățire și vopsire conducte și lucrări de protejare cablaj electric și de telecomunicații.

    Cristian Stan



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img