More


    Înşelătorie uriaşă în turism

    - Advertisement -

    Mai mulţi sătmăreni sunt revoltaţi pentru faptul că una dintre agenţiile de turism, cu renume în judeţ, i-au păgubit. Oamenii au muncit tot anul, cu gândul la vacanţa binemeritată iar acum… îşi pot lua gândul de la concediu și poate și de la bani.
    În loc să fie pe un vas de croazieră sau pe o insulă exotică mai mulţi sătmăreni se plimbă între Protecţia Consumatorilor şi Poliţie pentru a încerca să-şi recupereze banii plătiţi pentru o vacanţă inexistentă.
    ”În ultimele două săptămâni au fost depuse peste 13 reclamații la sediul Protecției Consumatorilor Satu Mare. Este vorba despre o firmă care comercializează pachete de servicii de turism în Grecia, Turcia și alte destinații. Această firmă a luat bani de la consumatori, a eliberat factură, contract însă nu a contractat mai departe aceste servicii turistice, consumatorii rămânând deocamdată și fară bani și fără concediile care au fost plătite. S-au făcut verificări la această firmă însă nu există nici sediu, i-a fost închis punctul de lucru, patronul firmei nu este de găsit. Din cele 13 reclamații depuse la OJPC Satu Mare, pagubele sunt în jurul a 20 mii de euro dar totalul este undeva la peste 100 mii de euro. Noi vom redirecționa reclamațiile la Inspectoratul Județean de Poliție și Parchetului, care se vor ocupa de aceste aspecte”, a declarat Valentin Breban, comisar superior OJPC Satu Mare.

    Dacă va fi găsit vinovat, riscă să fie închis
    “Până în acest moment 16 persoane au depus plângeri la instituția noastră, plângeri care se află în stadii diferite de verificare și care fac obiectul unui dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune. Pedeapsa prevăzută de lege pentru această infracțiune este de la 6 luni la 3 ani”, a declarat Răducu Silaghi, purtător de cuvânt IPJ Satu Mare.
    Când își achiziționează biletele pentru vacanță, consumatorii trebuie să fie atenți la câteva aspecte foarte importante.
    ”Consumatorii care apelează la agenții de turism să verifice dacă firmele au asigurare cu o societate de asigurări din țară pentru că această firmă nu avea nici măcar asigurarea plătită. De asemenea consumatorii să verifice mult mai devreme dacă există voucherul sau biletele de avion. Mai mult, reclamanții au apelat la serviciile acestei firme și pentru cumpărarea biletelor de avion. Un consumator care a cumpărat bilete de avion de la această agenție, în momentul în care a vrut să facă check-in-ul a constatat că biletele sunt false”, ne-a mai spus Valentin Breban.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img