Se fac pregătiri intense pentru începerea lucrărilor la rampa dinspre Burdea a Podului Decebal. O echipă de specialiști din Baia Mare a făcut, ieri dimineață, niște săpături pe Podul Decebal în vederea elaborării unui studiu geologic.
Probleme la fundație
Managerul public al municipiului Satu Mare, Masculic Csaba, spune că sunt ceva probleme neprevăzute la fundația podului. ”Este vorba despre studii geologice. Pentru a putea continua pe mai departe lucrarea pe partea de viaduct, avem nevoie de aceste foraje pentru că trebuie să intervenim și la fundația viaductului, unde au apărut acele gropi despre care tot ați pomenit. Am replombat, iar s-a stricat. Din păcate, în proiectul inițial de proiectare, nu a fost prevăzută o intervenție la fundație. Este vorba de partea de coborâre spre Careiului a Podului Decebal”, explică city-managerul municipiului Satu Mare, Masculic Csaba. Acesta spune că începerea lucrărilor depinde foarte mult de aceste studii, dar speră că vor fi reluate în cel mult două săptămâni. ”Efectiv, după ce avem rezultatele acestor sondări, proiectantul dă dispoziție pentru executant. Așteptăm un grafic de execuție de la executant, dar acesta va fi doar în funcție de rezultatul sondărilor. Noi sperăm că în maxim două săptămâni putem începe, dar nu depinde numai de noi. Ordinul de începere a lucrărilor nu-l dăm noi. Îl dă dirigintele de șantier în funcție de prescripțiile proiectantului”, a mai precizat city-managerul.
Șase benzi de circulație
Managerul public al municipiului Satu Mare mai spune că, din motive obiective, nu pot fi realizate șapte benzi de circulație la Burdea, Primăria fiind nevoită să renunțe la una dintre ele.
Inițial, era prevăzut ca la coborârea de pe pod să fie patru benzi: două la stânga, una înainte și una la dreapta, spre Careiului. A patra bandă nu mai poate fi realizată. ”Acolo din păcate nu se poate, nu din cauza spațiului ci din cauza faptului că acolo este o conductă de înaltă presiune la gaz. Nu se poate interveni pentru că nu vom primi aviz. Pentru că nu poate fi circulație grea peste această conductă”, precizează Masculic.
În schimb, la urcarea pe pod vor fi trei benzi. ”Ne dorim să extindem în cealaltă parte, să lărgim podul, astfel încât stația de autobuz să meargă mai încolo, în locul trotuarului să fie stația, iar în locul stației de acum să fie bandă de mers. Va fi o bandă separată pentru autobuz, la urcarea podului dinspre Burdea, ca să nu mai ocupăm banda cu stația. Vor fi două benzi de circulație plus încă o bandă exclusiv pentru autobuze”, mai spune city-managerul.
Cristian Stan