ATENȚIE!!! Anunț IMPORTANT atât pentru PATRONI, cât și pentru MUNCITORI. E vorba de BANI

Care sunt documentele pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomajul tehnic

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Satu Mare transmite angajatorilor că pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaților reveniți din șomaj tehnic.

Angajatorii ai căror angajați au beneficiat de prevederile art.XI alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.59/2020, precum și angajatorii ai căror angajați au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art.52 alin. (1) lit.c) din Legea nr.53/2003 – Codul muncii și nu au beneficiat de prevederile art.XI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părți din salariu, potrivit AJOFM Satu Mare.

Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câstigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr.6/2020, cu modificări ulterioare.

Pentru a beneficia de aceste măsuri, angajatorii au obligația de a menține raporturile de muncă ale salariaților până la data de 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.

Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru șomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaților care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 și ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanței.

Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate, se mai arată în comunicarea făcută de AJOFM Satu Mare.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Citește și...

Atenție la neatenție!

Liberalizarea prețurilor de pe piața energiei a tulburat apele pentru marea majoritate a populației. Asta din cauza faptului că oamenii s-au trezit acum cu...

Continuă procesul de dezinstituționalizare a centrelor rezidențiale

Consiliul Județean Satu Mare și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Satu Mare continuă procesul de dezinstituționalizare a centrelor rezidențiale care...

Stimulente financiare personalului medical și de specialitate aflat în linia întâi în lupta cu noul coronavirus

Consiliul Județean Satu Mare acordă stimulente financiare personalului medical și de specialitate aflat în linia întâi în lupta cu noul coronavirus. În ultima ședință...

Performanță ! Sătmăreanca GEORGIANA LUNG, absolventă a Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul”, viitor medic militar. A fost admisă a șasea la Institutul Medico Militar...

Într-o postare publicată în mediul online, Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia a dorit să arate lumii întregi performanța deosebită de care o...

Elevii care iau 10 la bac intră gratuit la Untold și Neversea în 2021!

Organizatorii festivalurilor UNTOLD și Neversea continuă și în acest an campania ,,BAC DE 10”. Este o campanie care își dorește, în fiecare an, să...