More


    Foto/videoeditorial ELEMENTE TRADIȚIONALE DIN ISTORIA MUZICALĂ A JAPONIEI EPISODUL 6

    - Advertisement -


    O corespondență indivizibilă între domeniile educaționale de toate felurile a japonezilor este pietatea. Ei merg la templu, sau la Jinja la shintoiști, la templele shintoiște sau la templele budiste,cu aceeași pietate, respect … e ceva înnăscut la ei ca să aibă respect față de ce este legat de religie, sau de partea religioasă.

    Prin însuși modul de animare a Sfintei Liturghii, în Japonia nu există un mod distinct de a introduce muzica modernă în Biserică, ca în Europa, sau chiar România … dacă un cântec este adaptat pentru un anumit instrument, acela este folosit fără improvizații; în acest mod … niponii vrând să dea un respect deosebit cântecului respectiv. De aceea compozitorii, cei care au scris cântecele bisericești, le-au adaptat și pentru anumite instrumente, cum ar fi chitara și tamburina … dar în limba engleză, ici acolo cântându-se melodia ”Seinaru – Sfânt” la chitară și orgă, în timp ce la Liturghiile parohiale solemne și comunitare, se folosește numai orga.

    Pentru anumite festivități se introduce vioara, sau alte instrumente care se pot adapta. În rest, nu există vreun cântec compus de un japonez pentru un instrument, ca să fie cântat, chiar adaptat la alte instrumente, din motiv că acest lucru strică ritmului, originalității și interpretării.

    O să vă prezint în continuare, o lucrare japoneză religioasă în exclusivitate mondială, un produs al școlii componistice – muzicologice sătmărene, lucrare numită ”SEINARUKANA – SFÂNT ESTE DOMNUL”, poate fi interpretată ”a capella” (fără orchestrație) sau cu acompaniament de orgă.

    Partitura ritmică este formată din măsuri extinse între 11/8 și 16/8, scrierea contrapunctică fiind formată în marea majoritate din intervalele muzicale 1p; 2M, pe alocuri întâlnind și 2m; 3m; 3M; 5p

    Din punct de vedere al valorilor de note, optimea este valoarea care domină partitura, pătrimea având rolul de a marca sfârșitul versurilor, pentru respirație și formarea sensului interpretării, sau pentru a schimba matricea ritmică a interpretării, ritmul aparent aritmic, acordând piesei valoarea de melodie continuă, învăluitoare și vie cu o dinamică apropiată de natură. Acest lucru poate fi verificat și prin faptul că piesa se încheie prin repetarea notei medii SOL, notă care are o valoare de sensibilă ascendentă și care arată că omul în continuu, fără sfârșit, trebuie să îl laude pe Dumnezeu pentru Sfințenia Sa.

    Părăsim Japonia, ”ȚARA SOARELUI RĂSARE” în armoniile melodiei ”SEINARUKANA / SEINARUKANA / SEINARUKANA – SFÂNT E DOMNUL / SFÂNT E DOMNUL / SFÂNT E DOMNUL … și ne îndreptăm spre Chile – ”ȚARA SOARELUI APUNE”, unde vom fi oaspeții fraților franciscani din Conventul „Sfântul Francisc din Asissi” – Copiapo.


    Mulțumim Japonia … Chile venim!

    VIDEO Ora de muzica cea de toate zilele: Pelerini în TARA SOARELUI RASARE JAPONIA —- CLICK AICI——

    Valeriu Ioan



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    panouri fotovoltaice satu mare