More



    Accidentele rutiere ne decimează mai ceva ca la război

    Tragicul accident din Muntenegru readuce în atenţia publicului o mare carenţă în comportamentul românului: indisciplina în trafic. Viteza, aroganţa şi lipsa de educaţie ne plasează, din păcate, pe primele locuri la accidente în Uniunea Europeană. Zilnic, mor cel puţin două persoane pe drumurile româneşti. În fiecare zi vedem la televizor ştiri morbide despre familii distruse din cauza neglijenţei la volan. Peste tot, pe drumurile României, în fiecare clipă un şofer trece pe roşu, în fiecare secundă un conducător auto forţează o depăşire ilegală. Acesta este motivul pentru care, în fiecare zi, cel puţin o familie trăieşte o dramă din cauza inconştienţei la volan.
    Degeaba avem un nou Cod Rutier mai aspru decât cel precedent, degeaba parlamentarii pregătesc un alt Cod Rutier mai dur decât cel existent. Degeaba avem emisiuni în fiecare săptămână despre tragediile de pe şosele, degeaba vorbesc psihologii despre acest flagel. Din păcate, totul porneşte de la lipsa de educaţie rutieră, lipsa de toleranţă şi respect pentru colegii din trafic. Nu există un minim de respect pentru regulile de circulaţie. Poliţistul nu mai reprezintă, de mult, o autoritate în România.

    Delincventul, când este prins cu mâţa în sac, îşi începe repertoriul: cică nu a făcut nimic, dă telefoane de intimidare, încearcă mituirea organului. Numai, numai să nu-i ia carnetul.
    Nu e greu să ne amintim cum funcţionează fabrica de permise de circulaţie. Ştim foarte bine ce industrie adevărată a funcţionat până de curând la Piteşti unde, cu câteva sute de euro, te făceai cu carnet chiar dacă erai analfabet. Pe la Piteşti au trecut şi mari personalităţi ale vieţii publice. Aşa că drama din Muntenegru este drama noastră de zi cu zi, care nu poate lua sfârşit decât după implementarea unui regim draconic pe străzile româneşti. Poate ar fi chiar o soluţie ceea ce a propus, la un moment dat, premierul Victor Ponta: confiscarea maşinii în caz foarte grav de încălcare a regulilor de circulaţie.

    Marius Oproiu

    ȘTIRI RECENT ADĂUGATE