Primarii şi contabilii comunelor sălăjene s-au întâlnit, ieri, la Zalău, cu conducerea Consiliului Judeţean, iar secretarul judeţului, Cosmin Vlaicu, le-a prezentat principalele prevederi legislative privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale (UAT). Preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Tiberiu Marc, a atenţionat primarii în privinţa supravegherii situaţiilor financiare ale unităţilor administrativ-teritoriale şi a gestionării corecte a lor, pentru a preveni apariţia crizelor financiare sau chiar a situaţiilor de insolvenţă, subliniind faptul că aceste situaţii presupun pierderea de către edili a prerogativelor şi pierderea “autonomiei” locale, cu posibile efecte asupra dezvoltării comunităţilor.
“Ordonanţa Guvernului 46 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale vine într-un moment în care o serie de proiecte sunt în derulare. Contractele multianuale finanţate din fonduri proprii sau guvernamentale, ce se derulează fără o prognoză de alocări anuale, pot duce la situaţii în care primăriile să nu-şi poată onora obligaţiile faţă de creditori. Intenţia noastră este de a preveni orice situaţie ce ar influenţa negativ bugetele UAT-urilor şi programele de dezvoltare a comunităţilor. Ne-am arătat disponibilitatea de a acorda, prin personalul nostru specializat, consiliere economică şi juridică, punctual, pentru fiecare administraţie locală ce nu identifică soluţii cu expertiza proprie”, a declarat preşedintele CJ Sălaj, Tiberiu Marc.
Iulian Duma