CNADR vrea să construiască un drum expres Turda – Halmeu



expres

Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale și Autostrăzilor din România (CNADNAR) a elaborat Master Planul pe transport, care prevede investiții în infrastructura feroviară și rutieră a județului Satu Mare. Potrivit acestui proiect, aflat în dezbatere publică până la sfârșitul lunii octombrie, este vizată reabilitarea tronsonului feroviar Cluj-Napoca – Baia Mare – Satu Mare, dar și construirea drumului expres Turda-Halmeu.

Ministerul Transporturilor intenționează să construiască drumul expres Turda – Halmeu între anii 2021- 2030. Proiectul apare în Master Planul elaborat de către Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale și Autostrăzilor din România, care se află în dezbatere publică în această perioadă, alături de alte proiecte. Drumul expres va porni de la Turda, prin Cluj-Napoca, Gherla, Dej, Baia Mare, Livada și apoi prin Halmeu către Ucraina. Pe lângă drumul expres, noul Master Plan de transport prevede construirea Drumului Regional Trans 43, care va face legătura între Iacobeni – Borșa – Sighetu Marmației și apoi spre Negrești-Oaș, dar și modernizarea tronsonului feroviar Cluj-Napoca – Baia Mare – Satu Mare, cu o investiție de peste un miliard de euro.

Conform informaților din Master Plan, obiectivul proiectului este de a aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie pe traseul dintre Turda și Halmeu. Drumul expres este o șosea rapidă, fără bandă de urgență, dar mai ieftină cu aproximativ 30% decât o autostradă.

În momentul de față pe traseul Turda- Halmeu, timpii de călătorie sunt mari iar viteza medie înregistrată pe acest traseu de aproximativ 70 km/h. Cea mai mare parte a infrastructurii pe acest coridor are o stare tehnică defavorabilă iar 89% din traseu este la standard de drum cu o singură bandă de circulație pe sens. După construirea drumului, viteza medie pe traseu crește până la 109 km/h și timpii de călătorie pe durata orelor de vârf scad cu 45%. Costul investiției neactualizat este de 991 de milioane de euro.

Ciprian Bâtea





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts