Vremea rece, mană cerească pentru comercianţii de anvelope



anvelope

Influenţaţi de scăderile de temperatură înregistrate în ultima perioadă, precum şi de ninsorile căzute la finele săptămânii trecute în zona de sud a ţării, sătmărenii îşi iau măsuri de precauţie şi au dat buzna în vulcanizări şi ateliere auto pentru a-şi schimba anvelopele de vară de pe maşini cu cele de iarnă. În funcţie de posibilităţile lor financiare, unii îşi achiziţionează anvelope noi, alţii reşapate sau semiuzate, iar a treia categorie apelează la cele folosite anul trecut.

Cheltuieli în funcţie de buget
Marea majoritate a atelierelor auto sau vulcanizărilor din oraş sunt pline de maşini ale căror proprietari vor să le schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă. “Avem acum un vârf de prezenţă în această perioadă. Simţind că vine iarna, mulţi dintre clienţi vin să-şi schimbe anvelopele. Lucrăm la capacitate maximă pe toate cele cinci standuri pe care le avem şi abia putem face faţă cererilor şi se pare că şi în următoarele săptămâni vom avea la fel de mult de lucru”, ne-a declarat Gergo Butka, patronul unui atelier auto din Satu Mare.

În funcţie de posibilităţile lor financiare, sătmărenii se împart în trei categorii. Din prima categorie fac parte cei care îşi achiziţionează anvelope noi, care costă între 150 şi 250 de lei pentru autoturisme precum Dacia Logan, respectiv între 200 şi 300 de lei pentru anvelope mai mari. O altă categorie sunt cei care îşi achiziţionează anvelope reşapate, la preţuri variind între 100 şi 200 de lei, sau semiuzate, care costă între 80 şi 100 de lei. În ambele cazuri, dacă anvelopele sunt cumpărate din acelaşi loc, în preţ intră şi montarea lor pe jenţi. În fine, în cea de a treia categori intră cei care folosesc anvelopele de anul trecut, montarea lor pe jenţi costând între 40 şi 80 de lei.

Sunt unele firme care asigură “cazare” pentru anvelopele de vară până în primăvară, pentru care proprietarul mai scoate din buzunar alţi 50 de lei.

Recomandările specialiştilor
În afară de prevederile legale, sătmărenii sunt sfătuiţi să-şi schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă pentru siguranţa lor. La temperaturi mai scăzute de 7 grade, cele de vară nu mai au aceeaşi aderenţă ca şi cele de iarnă şi în cazul drumurilor acoperite cu zăpadă şi polei pericolul derapajului este mult mai mare. Demn de menţionat este şi faptul că în prezent nu mai pot fi comercializate anvelope mai vechi de cinci ani, iar poliţiştii verifică acest lucru în cazul unui control de rutină.

Chiar dacă sunt ceva mai scumpe, specialiştii din domeniu recomandă şoferilor să-şi “încalţe” maşinile cu anvelope de iarnă noi. “Din punctul meu de vedere, siguranţa şoferului şi a pasagerilor este primordială. Anvelopele vechi, chiar dacă arată bine în exterior, îşi pierd din proprietăţi. Nu este suficient ca striaţiile de pe anvelope să fie evidente. Din cauza depozitării acestora în condiţii improprii, chiar dacă sunt destinate sezonului rece, anvelopele îşi pierd din proprietăţile de antiderapare şi pe un drum cu polei pot pune în pericol viaţa celor aflaţi într-un autoturism. De aceea, eu recomand tuturor să-şi achiziţioneze anvelope noi chiar dacă sunt puţin mai scumpe. Oricum, sunt mult mai ieftine decât viaţa”, a mai spus Gergo Butka.
Florin Dura





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts