More


    O reclamaţie din patru, neîntemeiată la Protecţia Consumatorilor

    =

    opc

    Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare a efectuat în cursul anului trecut un număr de 1.789 acţiuni de control periodice şi operative, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor, a sesizărilor, a tematicilor aprobate la nivel naţional, regional sau local, asupra conformităţii şi securităţii produselor şi servicilor şi a modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor. Comisarii au efectuat un număr de 565 de acţiuni pe servicii alimentare, 234 de acţiuni pe produse nealimentare, 612 acţiuni pe servicii nealimentare, 275 de acţiuni pe produse şi servicii financiare.

    În urma acţiunilor de control s-au aplicat sancţiuni contravenţionale, fiind încheiate un număr de 1.229 de procese verbale de constatare – contravenţie. Un număr de 504 procese verbale de contravenţie au fost aplicate la operatorii economici din mediul rural, respectiv 41% din totalul de procese verbale de constatare a contravenţiei, respectiv 725 de procese verbale de contravenţie la operatorii din mediul urban, respectiv 59% din totalul proceselor verbale de constatare a contravenţiei.

    Pe parcursul anului 2014, consumatorii persoane fizice au depus la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare un număr de 562 reclamaţii. Un număr de 443 de reclamaţii au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, respectiv 70,1% din totalul reclamaţiilor cercetate, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate – 21,4% sau nesoluţionabile 7,5%.

    Ciprian Bâtea



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img