Majoritatea plângerilor la Protecția Consumatorilor sunt întemeiate



bilant

Sătmărenii se dovedesc a fi persoane destul de sigure pe ele când vine vorba despre a-și apăra drepturile. Și asta pentru că majoritatea plângerilor depuse de către consumatori la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare au fost întemeiate. Îngrijorător este faptul că plângerile vizează cam toate domeniile, de la servicii de telefonie mobilă sau servicii bancare, până la unități de alimentație publică sau unități de petrecere și recreere.

Zeci de acțiuni tematice în 2015
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare a desfășurat în cursul anului trecut un număr de 54 acțiuni tematice de control, fiind controlate produse în valoare de 2.879.518 lei la 803 operatori economici. Cu această ocazie, s-au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare a produselor cu abateri în valoare de 396.205 lei și definitive cu abateri, în valoare de 91.612 lei.

Amenzi de circa două milioane de lei
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare a încheiat un număr de 1.703 documente de control pentru verificarea respectării prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor, din care 1.144 procese verbale de constatare a contravenției, respectiv 559 fiind procese verbale de constatare. În urma acțiunilor de control s-au aplicat sancțiuni contravenţionale cu avertisment și amenzi în valoare de 1.951.150 lei.

Nu a crescut numărul reclamațiilor
Din totalul de 565 reclamații depuse la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare s-au cercetat și soluționat un număr de 439 reclamații, din care 334 au fost soluționate amiabil în favoarea consumatorilor, 75 au fost neîntemeiate, 30 nesoluționabile, respectiv 84 au fost redirecționate la alte instituții, 24 fiind clasate, cinci retrase și 13 în curs de cercetare. Față de anul 2014, în anul 2015 nu a crescut numărul reclamațiilor depuse la Protecția Consumatorilor Satu Mare, acestea fiind la nivelul anului 2014.

Nereguli peste nereguli în alimentația publică
Pe produse și servicii alimentare s-au înregistrat un număr de 48 de reclamații, 33 fiind soluționate în favoarea consumatorilor, 11 au fost considerate neîntemeiate, două au fost nesoluționabile, iar una a fost redirecționată la altă instituție publică. Printre nemulțumiri s-au numărat produse cu termen de valabilitate expirat, existența unor corpuri străine, fumatul în unitățile de alimentație publică, produse cu mucegai, prețuri diferite la același produs de la raft la casa de marcaj, lipsa afișării prețurilor, diferența între cantitatea netă de pe etichetă și cantitatea efectivă după cântărire.

Țepe tot mai diversificate
Pe produse și servicii nealimentare s-au înregistrat un număr de 459 reclamații, din care 273 au fost soluționate în favoarea consumatorilor, 52 au fost neîntemeiate, 25 au fost declarate ca fiind nesoluționabile, 22 au fost clasate, cinci au fost retrase și 75 au fost redirecționate la alte instituții. Printre nereguli se numără anularea unor garanții la diferite produse, costuri majorate la contractele de telefonie mobilă și servicii de internet, facturare neconformă a unor servicii de utilitate publică, dar şi comenzi online neonorate, livrări de alte produse decât cele solicitate, produse livrate distruse sau vechi.

Ciprian Bâtea





ULTIMELE ȘTIRI

Latest Posts