Peste 19 ore până la mare cu trenul, în igienă precară

Peste 19 ore la mare cu trenul, în igienă precară (4)

Călătorii care aleg să meargă cu trenul pe litoral se plâng că igiena din compartimente lasă de dorit. În acest sens, pozele vorbesc de la sine. O mochetă extrem de uzată, necurățată – să nu vorbim de gradul de igienă al celorlalte elemente din compartiment – nu sunt o companie tocmai plăcută pentru cele peste 19 ore de călătorie la 947 de kilometri parcurși pe calea ferată.

Scopul acestui articol nu este acela de a aduce remarci negative, ci de a îndemna autoritățile competente să ia măsuri pentru beneficiul viitorilor călători – mai ales că acest tren este folosit și de oameni veniți din străinătate.

Peste 19 ore la mare cu trenul, în igienă precară (1)

Pe lângă timpul exagerat de călătorie de aproape 20 de ore pe o astfel de distanță, dacă se mai adaugă și o curățenie absentă – oamenii care au ca destinație relaxarea ajung cu siguranță mai stresați decât și-ar dori. Niște surse din CFR spun că de curățenie se ocupă o firmă din Satu Mare care trimite doi angajați pentru curățenia întregului tren. Luând în considerare faptul că trenul sosește în Satu Mare dimineața la 10:10, dar și că pot exista întârzieri, iar plecarea aceluiași tren înapoi către Mangalia este programată zilnic la 13:30 – este vădit, pentru orice minte rațională, că o curățenie eficientă nu se poate face într-un timp atât de scurt doar cu doi angajați. Mai mult, în acest interval, trenul trebuie verificat și din punct de vedere tehnic, astfel că cele două activități se suprapun.

Angajații CFR cu care GNV a stat de vorbă au declarat că cele două femei care ar trebui să se ocupe de curățenie își dau silința, dar sunt copleșite de cantitatea de muncă într-un timp atât de scurt pe care trebuie să o presteze, astfel că de multe ori se întâmplă să aibă căderi emoționale. Astfel, atât sănătatea lor psihică, cât și confortul călătorilor – sunt evident puse în pericol.

Peste 19 ore la mare cu trenul, în igienă precară (2)

Există multe soluții care se pot găsi pentru rezolvarea acestei probleme, iar una dintre ele este cu siguranță creșterea numărului de angajați care să presteze această activitate.

Rareș Jucan

1 COMMENT

  1. Un mod neplacut de a strabate tara dintr-un colt in altul. Mizeria din vagoane sau de la baie(,toaletele sunt un adevarat focar de infectie, banchetele sunt murdare, rupte sau peticite, iar geamurile arata ca si cand nu au fost spalate niciodata) defectiunile aparute pe calea ferata si intarzierile scapate de sub control te fac sa nu-ti mai doresti o a noua calatorie.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Citește și...

ORDONANȚA MILITARĂ 4. Ce MĂSURI DURE au fost luate

Autoritățile instituie izolare la locul de muncă pentru personalul esențial din sistemul energetic și vor pune la dispoziție spații de cazare pentru personalul medical,...

RESPECT. UNICARM și Vasile Lucuț, o nouă DONAȚIE FABULOASĂ. 20.000 de euro pentru lupta împotriva COVID-19

Compania Unicarm din Satu Mare, în frunte cu patronul Vasile Lucuț, a făcut astăzi o nouă donație fabuloasă. În teledonul organizat astăzi de trustul...

DECESE. Autoritățile mai anunță DOI MORȚI infestați cu coronavirus. S-a ajuns la 42 de cazuri

Autoritățile au anunțat în această seară alte două decese la persoane infectate cu Coronavirus. Numărul decedaților bolnavi de COVID-19 a ajuns la 42 în...

DECIZIE. Toți ANGAJAȚII unui SPITAL din județ, TESTAȚI. Un pacient, declarat POZITIV COVID-19

Toți angajații Spitalului Municipal din Carei vor fi testați după ce un pacient internat aici a fost declarat pozitiv Covid-19. Primarul municipiului Carei le...

CFR introduce suplimentar 11 trenuri, dar SUSPENDĂ alte 100! Care este apelul companiei feroviere pe timp de CORONAVIRUS!

  Un număr de 11 trenuri au fost introduse suplimentar, cu circulaţie zilnică, pentru a veni în sprijinul navetiştilor şi a angajaţilor companiilor cu program...