More


    Codul Deontologic pe Publicitate și Injectarea de Acid Hialuronic și Botox, două subiecte de care se lovesc tot mai des medicii stomatologi

    - Advertisement -

    În cadrul Colegiul Medicilor Stomatologi Satu Mare, Dr. Rațiu Cosmin, de asemenea președintele colegiului, a susținut azi, 23 iunie 2021, începând cu ora 11.00, o conferință de presă în care s-au discutat atât Codul Deontologic pe Publicitate, cât și Injectarea de Acid Hialuronic și Botox.

    Cu această ocazie, Președintele Colegiul Medicilor Stomatologi din Satu Mare, dorește să informeze pacenții din județ și de pe raza municipiului, legat de aceste două subiecte foate importante.

    „Publicitatea realizată de unii colegi sau de unele clinici trebuie să fie percepută și ancorată foarte aproape de realitate, adică pe baza Codului Deontologic, noi ne rezumăm la un respect reciproc, la demnitatea colegială între medici, între actele medicale pe care le facem și practic, totul se rezumă la competență. Încă în lumea civilizată există un barometru al actului medical, pracitv calitatea actului medical reflectă volumul de pacienți și fluxul fiecărui cabinet sau fiecărei clinici.” declară Dr. Rațiu Cosmin

    În ultima perioadă, o practică a multinaționalelor și a conceptelor care percep actul medical ca pe un act comercial a dus la o anumită publicitate excesivă. De asemenea, și la nivelul județului Satu Mare, în ultimii doi ani s-au asistat la unele derapaje care au fost imediat remediate, dar în unele situații au fost excesiv mediatizate anumite servicii.

    „Noi nu putem să interzicem promovarea unei clinici și nici nu ne dorim acest lucru, de asemenea nu putem să intercizem aducerea la cunoștința populației investițiile făcute într-o clinică, în aparatură, cursuri, infrastrutură, dar din punctul nostru de vedere, al direcțiunii în zona media, social media, media scrisă, online, a-ți asuma unele merite pe care probabil uneori nu sunt ancorate în realitate și duc la distorsonarea realității, este un lucru pe care noi ca și conducere a Colegiului Național al Medicilor Stomatologi nu o agreem astăzi deoarece este un derapaj ” afirma Președintele Colegiul Medicilor Stomatologi din Satu Mare

    Aceste lucruri nu au fost făcute probabil tendențios, dar ar trebui să se aloce un pasaj din cadrul Codului Deotologic în care este clar specificat ducerea actului medical către un act comercial, publicitatea excesivă în care se specifică faptul că sunt cei mai buni în preferințele pacienților sau în servicii medicale sau că doar cabinetul respectiv fac unele manopere, este interzisă și nu se mulează pe colaborarea dintre medicii practicanți.

    „Aceasta este una dintre problemele pe care am vrut să o aduc în atenția pacienților și vreau să fac și o comparație drăguță: Nu întotdeauna vinul cel mai vândut este vinul cel mai bun. Sunt anumite podgorii mult mai mici care au o calitate nesuperioară vinului care este cel mai mediatizat” afirmă președintele Cosmin Rațiu

    Conform Articolului 36, medicii dentiști pot furniza informații profesionale prin internet, situație în care trebuie să dea dovadă de siceritate, corectitudine și demnitate.

    „Aceste cuvinte spun totul, printr-o reclamă excesivă, clienții sunt duși în eroare. Vreau să atrag atenția pacienților în priul rând, să fie chizuiți în a selecta serviciile medicale” mai adaugă Dr. Rațiu Cosmin

    Pacienții trebuie să știe că medicii stomatologi nu au competență să facă manopere de seama acidului hialuronic și al botoxului. Este greșit ca pacienții să se adreseze pentru o corectare estetică sau o intervenție estetică, în zona exterioară a feței, unui medic stomatolog. Competență în acest domeniu are dermatologul, chirurgul plastician în scop reconstructiv sau estetic ori pemetiștii, chirurgii buco maxilo faciali care pot să facă asemenea intervenții doar în scop reconstructiv și nu estetic.

    „Sunt doamne și domnișoare, potrivit informațiilor noastre, care au apelat la serviciul unor colegi, dar în momentul în care apare o problemă de natură medicală, din păcate colegii noștrii nu au competență și atunci, vrau să atrag acest semnal de alarmă ca informația să ajungă direct la cetățeni. Nu apelați la medici stomatologi pentru intervenții estetice în zona facesului!” mărturisește Președintele Colegiul Medicilor Stomatologi din Satu Mare

    Aceste subiecte au fost dezbătute de nenumărate ori inclusiv la București, acidul hialuronic și botoxul este o problemă națională în care Unitatea Medicilor Plasticieni, la nivel înalt au făcut demersuri în Instanță către anumite cabinete sau clinici de stomatologie. La nivel de Satu Mare, se dorește prevenirea acestor derapaje pentru a nu lua amploare. Legat de subiectul publicității, a fost realizată o dezbatere publica, Noul Cod Deontologic, în care subiecutul publicității a fost foarte mediatizat.



    ULTIMELE ȘTIRI

    Latest Posts

    spot_img
    spot_img