Sistemul de învățământ românesc mie personal, când eram elev, mi se părea extrem de bun. Și rezultatele la învățătură erau pe măsură. Era extrem de bine conturat. Până în clasa a VIII-a se învăța nu glumă. Apoi alegeai ce vreai mai departe. La noi în județ de exemplu dacă vreai profil uman mergeai la Ioan Slavici sau Doamna Stanca, vreai profil real alegeai Eminescu sau Economic, dacă vreai meserii era UNIO, CFR și așa mai departe. Odată cu trecerea timpului și cu schimbarea miniștrilor de la învățământ s-au făcut fel de fel de schimbări, multe chiar idioate. S-a pus baza ca toți să facem facultate, încet au dispărut o mare parte din liceele de meserii. Acum în ultimii ani când s-au prins “mințile luminate” de la învățământ că nu putem fi toți medici, avocați și lista poate continua și când ne-am trezit că nu mai avem meseriași s-a mai schimbat macazul. Și apropo, sunt “meseriași” în unele domenii care câștigă azi mai bine ca o mare parte dintre avocați de exemplu. Apoi schimbări de genul scoatem o vacanță punem alta au fost la ordinea zilei să zic așa. Adică în ultimii ani aflam de pe o zi pe alta că se bagă sau scoate o vacanță . Păi da ce doamne rost au astfel de schimbări? Sau nu se mai termina semestrul atunci, ci peste două săptămâni sau școala se termină ba în 15 iunie, ba în 20 iunie sau începe ba în 15 septembrie, ba în 05 septembrie. Mă întreb ce și cum doamne îi ajută pe elevi sau pe profesori astfel de schimbări? Știu un lucru sigur: pe părinți îi încurcă maxim. Acum actualul ministru al învățământului ca toți cei care s-au perindat pe acest post în ultimii 20 de ani vrea să intre în istorie și să revoluționeze sistemul de învățământ românesc. Și cum?
Vrea să introducă un sistem cu 5 module și 5 vacanțe. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, miercuri după-amiază, adică în 30 martie, noua structură a anului școlar. Se renunță la semestre și trimestre și se introduce anul școlar cu 5 module de învățare. O altă premieră este săptămâna „mobilă” de vacanță, în luna februarie. Propunerea agreată, spune Cîmpeanu, după consultări, a fost ca școala să înceapă pe 5 septembrie, cu un prim modul de învățare.
După o perioadă de câteva săptămâni, în data de 24 octombrie, elevii ar urma să intre în vacanță, spune ministrul. Săptămâna 24 – 30 octombrie va fi prima vacanță, acordată tuturor elevilor și preșcolarilor.
După această vacanță, de la finele lunii octombrie, urmează modulul al doilea de învățare, care se va derula până în preajma Sărbătorilor de Iarnă. Urmează cea de-a doua vacanță, din 23 decembrie până pe 8 ianuarie. Apoi urmează modulul al treilea, cu începere din 9 ianuarie. Sorin Cîmpeanu vorbește aici despre o premieră, modulul al treilea se va derula până în luna februarie, când vine cea de-a treia vacanță, în a doua săptămână, a treia săptămână sau a patra săptămână.Și auzi aici idioțenie decizia aparține fiecărui inspectorat școlar județean. Așa ca să facem o harababură generală. Că așa ne place nouă în România când ceva merge bine trebuie să stricăm neapărat.
După vacanța din februarie începe cel de-al patrulea modul, care se va derula până în preajma Sărbătorilor Pascale, atât catolice, cât și ortodoxe. Mai exact, vacanța va fi organizată în perioada 8 – 23 aprilie.
După această vacanță urmează modulul 5, până pe 16 iunie.
Cea de-a cincea vacanță este cea de vară, care a rămas să înceapă în data de 17 iunie și va dura până în prima zi de luni din septembrie, când ar urma să înceapă anul școlar 2023 – 2024.
Așadar, dacă până acuma nu a fost bine, de acum va curge lapte și miere.
Și omul nu se oprește aici, este hotărât să “ revoluționeze” învățământul !Așa că anunță bomba bombelor !Vrea cică să le facă pe plac elevilor și să renunțe la obligativitatea tezelor semestriale! În ceea ce privește mediile, ministrul spune că sigur vor fi încheiate la finele anului școlar. Cele semestriale nu au avut nici o relevanță. „Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului școlar care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să renunțăm la obligativitatea acestor teze semestriale. Sunt convins că fiecare profesor știe bine, uneori știe foarte bine, când să-și planifice aceste evaluări pe parcurs, de-a lungul anului școlar”, a declarat miercuri ministrul Educației.
Câmpeanu spune că susține solicitarea elevilor de a fi introduse evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar. Întrebat când se vor încheia mediile, dacă nu se vor mai da teze semestriale, ministrul a răspuns: „Sigur vom avea medii la finele anului școlar. Mediile încheiate la final de semestru aș vrea să vă atrag atenția asupra faptului că nu au avut nici relevanță și nici nu au fost folosite, deci se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs în funcție de calendar, de ritmul de predare a materiei”.
El a spus că există un plan în ceea ce privește componența mediilor, dar că aceasta va fi anunțat după ce va fi certificată de experții în educație.
Așadar, schimbăm de dragul de a schimba chiar dacă nu știm încă cum și ce facem. Nu ne consultăm cu părinții de exemplu, zic eu că ei ar fi cel mai în măsură să se pronunțe vizavi de educația copiilor lor. Eu cred că nici cu profesorii nu se consultă nimeni. Maxim cu ceva politruci puși pe funcții așa cum sunt puși. Dar în schimb de domnul ministru să își aducă lumea aminte și cel mai dureros că nu contează cum!

Răzvan Govor

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here